Inlägg från: Louise 2003 |Visa alla inlägg
  • Louise 2003

Pysselträff 2 i Stockholm

Hej Brudar!

Vad säger ni om en pysselträff till? Det var många som ville men inte kunde komma på träffen som var i helgen, och vi som var där vill pyssla mera!

Vi tänkte oss en träff innan jul, men inte i december (för då går all energi åt till glöggdrickande).

Hur ser t ex söndagen den 24:e november ut för er?

// Louise

• Svar på tråden Pysselträff 2 i Stockholm
  • Louise 2003

Kul Malin! Vi ses då!

/ Louise

• Louise 2003

Piggar upp tråden lite. Fler som vill pyssla? // Louise

• Louise 2003

Hej Veronica!

Jag var inte heller en brud av den pysslande sorten - trodde jag. Ett par månader på BT rådde dock bot på det

Har du inget pyssalaktigt att ta med dig så är du väldigt välkommen ändå! Du kan ju alltid prata bröllopsplanering, det var ett favoritämne på förra träffen.

Eftersom du vill göra inbjudningar och program är ett förslag du tar med dig några papper i olika färger och material så kan du testa att 'klippa och klista' lite. Testa embossing kanske?

Hoppas vi ses!

// Louise

• Louise 2003

Hej allihopa!

Jag har gjort klart tiaran, och är just nu i färd med att förbereda inbjudningarna, så jag tänkte börja förbereda bordsplaceringensbilden (som ska sitta på väggen utanför sittningssalen). Jag har hittat en idé i Martha Stewart Wedding som jag tänkte anpassa till vårt färgtema. Det blir ett bra pysselprojekt för pysselkvällen och det känns lite roligare än den den vanliga uppkopierade A4:an. Sista handen lägger jag dock inte vid den förrän kvällen innan festen när man förhoppningsvis har gästlistan spikad.

Det kanske är läge för lite julpyssel också??
    // Louise

• Louise 2003

Hej på er!

Mia(o): Jag är inte den som är den, visst är du välkommen! Om det här blir lyckat och om folk är intresserade så blir det nog fler träffar snart. Vi kan säkert behöva goda råd och lite vishet av dig som redan är gift. Maila gärna till Elin så har vi din adress. Ha det så trevligt på Åland!

Carro: Vad roligt att du vill vara med att pyssla och prata bröllop! Naturligtvis är du väldigt välkommen den 24:e. Maila till Elin så hör hon av sig om tid och plats.

Kram,

Louise

• Louise 2003

Det här ska bli riktigt roligt! Det verkar som att vi blir ett stort gäng nästa söndag.

Hedde: om du inte har mailat Elin redan så gör gärna det, för det är hon som kommer skicka ut vägbeskrivning och så.

Vi ses!

// Louise

• Louise 2003

Jag köpte ett tunt silverfärgat diadem, silvertråd och pärlor i olika former och sen var det bara att linda tråden runt diademet och få dit pärlorna där jag ville ha dem. Det blev inte perfekt på första försöket, men till slut fick jag till det. Nu är jag jättenöjd, den blev precis som jag ville ha den.

Det finns en del bilder på nätet som man kan utgå från, och fördelen är att det alltid går att ta upp silvertråden och börja om från början. Lycka till! // Louise

• Louise 2003

Hej allihopa!

I morgon är det dags! Det är ett gäng blivande brudar som har anmält sig och jag hoppas att så många av er som möjligt kan komma. Det ska bli så roligt!

Jag vågar mig inte på några löften, men jag ska verkligen försöka komma upp i morgon bitti så jag hinner baka muffins eller nåt. Jag tror att det borde fungera, men det kan ju vara tungt att komma upp på morgonen. I värsta fall blir det köpekakor.

Några av er åkte med på bröllopskryssningen väl? Jag kunde inte åka med, men jag ser verkligen fram emot att få höra allt om det.

Jag har ett gäng pysselböcker, men är det någon som har något annat roligt, gamla bröllopstidningar eller så, ta gärna med det! Min slöja borde också vara klar för att visas upp tills dess (håller precis på att ordna det sista, sen får vi se om den blir bra eller inte).

Vi ses!

// Louise

Svar på tråden Pysselträff 2 i Stockholm