Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Men för "&#/%#/( Sluta diskutera troll!

Tack för att du startade den här tråden! hade du inte gjort det, hade jag totalt missat den tråd du skriver om. En tråd där ett fruktansvärt, men viktigt ämne ventilerades - eller, nåja, TS _försökte_ ventilera ett vansinnigt viktig ämne...
    Men det fick hon sluta med, för Viktigpettrar och andra förstå-sig-påare beslöt sig raskt för att detta minsann var ett TROLL.

Hu ja.
    Såna kan vi inte ha.

Och somliga är tydligen rent övermänskliga domare. Den sortens domare som minsann utan att rodna raskt kan bestämma sig för vilka som är skyldiga till "trollbrott" eller ej.

Som på häxprocessernas tid, ungefär.

För jävligt att man tar sig till att börja skråla om troll -och det i den absurda omfattningen- i en tråd där TS knappt hunnit lyfta fingrarna från tangenterna ännu, innan första anklagelsen kommer farande.

Om man nu känner att man inte kan motstå suget efter att vråla "TROLL!!!!!", så kan man ju möjligen göra detta under något mera ordnade former.
    Man behöver fanimej inte mobba folk!!

Herremin, vuxna (?) människor och allt....!

• Sister of the Night

Det tror jag nog... "Trubbel" heter den.

• Sister of the Night

An(*-*)An

Att det fortfarande finns hopp om mänskligheten i form av omtanke och vilja att hjälpa en främling i uppgivenhet eller nöd, det ser man ofta här på BT.

Det är faktiskt rätt skönt att se! :)

Att en del då "överutnyttjar" den fina möjligheten -och kanske därmed ökar folks avtrubbade tendens- är givetvis jättesynd.
    Man undrar förstås varför, en sån gång.

Men nog finner jag tanken rimlig att ett troll hit eller dit må så vara, hellre det än att vända ryggen till -och dessutom skratta!- åt en som verkligen behöver hjälp.

Jag kan säga att det tog ett bra tag att lugna sig efter att ha läst den aktuella tråden. Maken till iskall likgiltighet har jag sällan sett på forumet!
    Jag tycker så otroligt synd om tjejen som skrev. hennes problem är ju bland det värsta jag funnit här - och så blev hon så där illa bemött... :(

• Sister of the Night

(Inlägget ovan kan förresten tillägnas alla er som skrivit. An(*-*)An var den enda som kommit med när jag plitade ner mina tankar här ovan!)

• Sister of the Night

Nejdå, jag förstod att det var så du menade :)
    Och jag instämmer med dig.

Jag stöder och beundrar kvinnojourernas arbete. Det är för jävligt att de behövs, men som läget är för många kvinnor så är jag innerligt glad att de finns!

Svar på tråden Men för "&#/%#/( Sluta diskutera troll!