• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • vindruva

Blommor och balonger hade jag oxå tyckt va gulligt....

• vindruva

Tyvärr förstör det mycket av bröllopsminnet. Vi hade tänkt komma hem och titta igenom bröllopspresenterna ordentligt och sedan gå och lägga oss tidigt för att ha en heldag med våra barn nästa dag. Gå till lekparken osv eftersom de blivit lite "eftersatta" den senaste veckan. Den yngsta är 11 månader och äter de små papprena om vi inte städar bort dem.

• vindruva

Jag har sagt upp bekantskapen med dem. Dom bemödar sig inte ens med att ge mig en ursäkt. Fy F-N, vad ledsen jag är.

• vindruva

Tack för era svar. Ni är urgulliga!

• vindruva

Nej, det var inget gladpack på toa-stolen. Jag börjar komma över det hela nu men fy vilken tid och energi sånt här tar. Tankar som virrar, svårt att sova osv. Nåja, ett par dagar till så är dom ute ur mitt liv och mina tankar. Jag funkar så, jag gräver ner mig i det en tid och sedan är det över. Nu har tiden passerat för att jag ska kunna acceptera en ursäkt...som sagt jag mår bättre och kommer aldrig att låta mig bli sårbar för dem igen.
    Tack, så jätte mycket för era inlägg, det hjälper faktiskt.
    Kram

• vindruva

Min mans föräldrar var här och passade barnen när vi var på vår lilla weekend. Mina "vänner" störtade in då de satt och åt middag. De fick i alla fall avvärjt knäckebröd i sängen.

• vindruva

jo vist är det gulligt att någon anstränger sig för ens skull. Dock hade ALLT strulat (förutom buketten) inför vårt bröllop och vi var alldeles slutkörda. Många brukar tycka att det blir tomt efter bröllopet, vi tycker bara att det är skönt att det är över. Detta viste våra "vänner" om...

• vindruva

Tja, våra Vänner som gjorde det är 34, 34 och 41 år.

• vindruva

För några dagar sedan kom mina "vänner" och levererade hammocken vi fick i bröllopspresent. Gissa hur...JO de kom när det var mörkt och började lassa av den på trappan där ute. Vi hörde att något brötade så vi öppnade dörren för att kolla vad det var. De sa då "Vi kommer med hammocken. var vill ni ha den?". Min man tog nycklarna och öppnade graget och gick sedan in igen. Vi skakade båda två, så dåligt mådde vi av att se dem. Dom åkte efter att ha lassat in hammocken i garaget.

• vindruva

Tja, vad ska man säga. Skaffar man sig "vänner" utan hjärna så får man väl skylla sig själv egentligen. Det har kommit fram att min bror sa till dom "tänk på att dom har barn" när han fick reda på att de skulle "busa". Det blev väl kortslutning när dom tänkte.
    ja, ja, vi kommer aldrig mer att umgås med dom och lägger detta bakom oss nu.
    Tack så jätte mycket för era svar. Konstigt att det betyder så mycket vad främlingar skriver.

• vindruva

jag börjar bli heligt förbannad på mina "vänner" igen efter att behövt dra fram dammsugaren två gånger idag pga deras dj-vla "konfetti". Det som LKU skrev om "practical joke" tillbaka börjar kännas lockande. Någon som har några förslag?

• vindruva

gretaG
    det blir lite svårt eftersom vi inte umgås längre. Dom är nämligen arga på mig för att jag blev arg på dom....

• vindruva

Oj, det var många reaktioner. Min dator har varit nere ett tag.
    Vi har vare sig ork eller lust att hämnas egentligen. Jag blev bara så förbannad den där kvällen jag bad om tips. Min filosofi är att de får vad de förtjänar på något sätt i alla fall. What goes around comes around.
    Kram på er!

Svar på tråden Gör man så?