• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • Sister of the Night

Ööööhhh... nej.
    Man gör _inte_ så.
    Om man inte är hemskt sugen på att komma och städa upp efter sig, förstås!

• viktualia

jaa den typen av bus är tyvärr inte helt ovanliga. det värsta jag har hört talas om är några kompisar till mig som kom hem på natten efter bröllopet och hittade plastmuggar fyllda med vatten över HELA golvet. de fick ringa på hos en granne mitt i natten för att låna en hink så de kunde ta sig in...

själv förstår jag ärligt talat inte poängen i sådana dumheter och skulle bli OTROLIGT förbannad om det hände mig... som tur är verkar de där dumheterna vara på väg bort... ingen av mina vänner tycker historierna om sånt är skoj, så vi klarar oss nog.

känner sympati med er och hoppas att det inte förstör minnet av bröllopet för mycket!

• KalasAnnah

har hört att en del hittar på en massa hyss, men ser själv ingen vits med det.

Fast det var en tjej som berättade att de hade massor av blommor och ballonger i sitt hus när de kom hem, det var faktiskt ganska gulligt tycker jag

• vindruva

Blommor och balonger hade jag oxå tyckt va gulligt....

• Sister of the Night

KalasAnnah

Ja, det kan ju gå an förstås :)

• bröllops häxan

Vilka j-kla idioter. Jätte kul skämt, haha. Not!!

Då får dom fasen komma och städa upp också. det är väll inte meningen att ett skämt ska funka en väg. Ett bra skämt funkar ju åt båda hållen.

Jag hade blivit skit frörbannad.

• ninjan

taskigt!
    Har hört om brudpar som har fått sängen full med knäckebrödssmulor oxå..
    Men varför?? Vad är det som är kul med det? Fattar inte!

• loppan81

Har åxå hört om sådan saker. När min morbror och hans fru gifte sig var ALLT upp och ner hemma, all ved utdragen på gräsmattan, inga sängkläder fanns så de fick sova under hennes klänning, alla nycklar till alla garderober losta. T.o.m fanns det cyklar och galmla telefonstolpar upphissade på derandan och i träden. De har varit gifta i 10 år, men har fortfarande inte hittat nycklarna till skåpen... Att folk kan tycka det är kul att göra så för andra som är deras vänner. Ofattbart.

• vindruva

Tyvärr förstör det mycket av bröllopsminnet. Vi hade tänkt komma hem och titta igenom bröllopspresenterna ordentligt och sedan gå och lägga oss tidigt för att ha en heldag med våra barn nästa dag. Gå till lekparken osv eftersom de blivit lite "eftersatta" den senaste veckan. Den yngsta är 11 månader och äter de små papprena om vi inte städar bort dem.

Svar på tråden Gör man så?