• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • Merlin

Lider med dig vindruva. Vi har också haft jättemycket krångel och gifte oss igår. Bara SÅ glad att det är över. Hade någon gjort något sådant mot oss hade jag *censur* den jäkeln! Det var nog det enda vi hade tur med-vi slapp obehagliga överraskningar i lägenheten.

• Sibylla

Vi hade också en stressig dag! Blev nervös då vi kom hem på natten och det stod en korg på bron (vad finns det då i huset tänkte jag?!) Men i korgen fanns champagne, ostar, frukter och kex och ett jättegulligt kort från vår toastmadame. Thats it! Tack för det alla vänner som valde att FIRA med oss istället för att förstöra vår bröllopsnatt!
    Det borde bli en ny tradition i stället tycker jag!

• Prinsens sessa

Ett litet bus kan räcka för mig, som tex knäckebröd eller ris i sängen.
    Men att överdriva och gömma saker är bara irriterande...

• Fru Henax

Stackars TS och alla andra drabbade!

I min enfald så trodde jag verkligen att detta var en utdöd "tradition"! De senaste 5 åren har jag varit på ca 10-15 bröllop och det har ALDRIG någonsin förekommit någon form av sådana här sabotage som ni beskriver här!
    Jag vägrar kalla det "bus"! Ett bus är något harmlöst, man pallar ett äpple eller busringer till någon! Detta är ju rena elakheter!

Tror det var Ellte som skrev om s.k. vänner som rotat i lådorna i sängborden?! Fruktansvärt respektlöst.
    Och att fylla lägenheten med ärtor och strö knäckebrödssmulor i sängen är ju bara så lumpet, varken kul eller busigt!

VAD exakt eftersträvar man om utsätter de nygifta för detta på bröllopsnatten?! VILL man medvetet ge dem en jobbig start på äktenskapet som kanske resulterar i bråk dem emellan?!

Sorry, om detta blev lång och upprört men det är ta mig f-n nåt av det allra barnsligaste och fånigaste jag läst på bra länge!

Over and out!

• jellybaby

bädda säck har jag hört talas om, el gömma nån liten äckelgrej typ plastorm i sängen.. men att få paret att städa hela huset i flera timmar verkar mest taskigt, och inget man kommer minnas med humor direkt..

• Brud-2007

På mitt förra jobb berättade en tjej att efter de gift sig kom de hem till ett hus i TOTAL KAOS!!!
    Alla skåpluckor i kök och andra rum var nedmonterade och gömda, ris och mjöl över allt i hela huset, även alla möbler och sängen, alla möbler flyttade runt i en enda röra, sägen fanns inte alls kvar i huset...osv.
    Hon var jätteledsen!!!!
    fy f*n alltså!!!!!!

• Hästsson

Men hur tar sig personerna in för att sabotera i huset på det här sättet? Bryter sig in? Snor nyckeln?

De enda som har nycklar till vår lägenhet är mina föräldrar och de skulle a l d r i g lämna ut dem någon, allra minst om det var för att ställa till med såna här s.k. "bus"...

• KatarinaT

Brud-2007
    Jag hade ärligt talat ringt polisen...Vet inte vad det skulle gå under, men det kan ju inte vara helt OK att göra så. Tänk hur många timmar de lagt ner på att göra fint sen igen. Hua! Sådana kompisar klarar jag mig bättre utan!

• Maria

Nja om det är något som polisen skulle lägga sig i undrar jag ju - knappast om personerna inte brutit sig in utan på laglig väg fått låna en nyckel. Men det så klart att om något verkligen blivit förstört kan man ju se det som skadegörelse.

Flera av de här s.k. skämten verkar ju helt idiotiska och överdrivna - typ att förstöra soffan med en massa mjöl. Visst kan man väl skämta med folk men det får inte gå för långt. Sen är det ju olika var gränsen går, då gäller det att känna personerna väl. T.ex. känner jag ett amerikanskt par som blev utsatta för att man efter bröllopet inte kastade ris på dem utan massor av vispgrädde ! För många brudpar hade det här varit att gå alldeles för långt, de hade blivit arga i stället. Men det här paret var kända för att göra practical jokes på alla andra och hade liksom tjänat ihop till det här. Plus att alla visste att de tålde det mesta och bara skulle skratta.

Att förstöra hela bröllopsnatten genom att göra så att de får arbeta i timmar för att ens kunna gå till sängs verkar ju helt idiotiskt. Men om man har sådana bekanta så gäller det väl då att hålla koll på sina nycklar så att de inte kommer in.

• Smultronpuss

Förstår inte hur s.k. "vänner" kan bete sig sådär på ens bröllopsdag. Det värsta jag hört var nog ändå när min väninna gifte sig.

De hade en underbar bröllopsdag, men när de kom hem hade några arbetskamrater brutit sig in i huset...jo, ni läste rätt, de hade brutit upp ett fönster och klättrat in. Väl inne hade de vänt upp och ner på hela huset. När min vännina och hennes nyblivna man kom hem fick de sig sitt livs chock...så fruktansvärt såg det ut. De hade bl.a. hängt upp hennes använda trosor och bh:ar i takfläkten.

De värsta av allt var att det såg ut som ett inbrott så istället för att ha en underbar natt som nygifta, fick de ringa efter polisen som kom och undersökte huset och förhörde dem. Dagen efter kryper det fram att allt bara var ett bus...de har bara fått reda på en av personerna för de andra tiger som muren.

Förutom pinsamheten över att behöva ringa polisen igen och säga att det tydligen bara var ett "roligt" skämt så kan ni ju tänka er förnedringen av att veta att ens arbetskompisar vart och rotat bland ens smutsiga underkläder.

Med vänner som dem behöver man inga fiender :(

Svar på tråden Gör man så?