• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • Sandgren

Hmmm.... annons om fest hemma hos dom kanske? annons är kanske lite grovt, men om ni sickar ut brev (utan era namn) om en bjudning hemma hos dom! Vissa får de säkert nys om i förväg så att de kan dementera, men vissa dyker kanske bara upp Men å andra sidan drabbas ju andra oskyldiga av att fara i onödan på fest, så det kanske inte år sån bra ide.

Men nu har jag det! Lägg ut anons om väldigt billig bil eller nåt sånt, då kommer folk att ringa i mängder hem till dom!!!

• Flinga

Det finns gott om jäkelskap man kan göra för att hämnas. Och hämnas, det bör man, om man har så jävliga vänner som ni.

Man kan vira in deras bil med silvertejp.

Man kan sätta handavtryck överallt på alla deras fönster

Man kan köpa steriliserade kackerlackor i en djuraffär och släppa in dem i brevinkastet

Man kan åka ut och plocka ihop en låda mördarsniglar som man släpper ut i deras trädgård på natten

Man kan gå in i kontrollpanelen i deras dator och ändra varenda jämrans ljud till något skitstörigt windowsljud. Så bara de stänger ett fönster så låter det "plinketiplong!"

När man ändå är där kan man passa på att ändra musen till vänsterhänta. Så funkar knapparna tvärtom än vad de brukar. Korkade personer klurar aldrig ut det.

Man kan hälla sirap på deras musmatta

Vaddå??? It's all in good fun. Om man skämtar med andra får man tåla att skämtas med. Hihihi

• silverdrake

jag blir så arg att jag ryser...
    det var det värsta jag hört på länge, att det finns så barnsliga och jobbiga männsikor! att de desutom blir arga när TS blev arg!! ifall det vore jag hade jag sagt upp bekantskapen direkt, skulle inte tolerera att folk gjort så mot mig, fy f*n skulle skällt ut vederbörande också...

(skulle inte heller tolererat en möhippa som betod av att bli utskämd (som tur är visste mina vänninor det))

det som beksrivits i tråden är ju ren och skär vandalsim, förstår inte hur någon kan tycka sånt är roligt....bah! nä.... *mutter mutter*

• tryswe

Och om ni hämnas på era fd vänner - tror du då att de kommer att tycka "åh vad dumma vi var och detta förtjänade vi verkligen"??? KNAPPAST! Räkna med en hämnd för er hämnd. Och vad ska ni göra då? Hämnas ändå värre??

Nej, lägg ner & lev era liv och var lyckliga! Ni har ju redan slutat umgås med dem, vilken jag ser som den enda vettiga handlingen i denna bisarra historien.

• viktualia

vindruva - jag tycker absolut inte att ni ska hämnas. Det är lågt, barnsligt och kontraproduktivt.

Lågt - för att de inte kommer förstå att det är hämnd de "förtjänar"

Barnsligt - för att ni i så fall skulle ge igen med samma kort... leder ingen vart alls.

Kontraproduktivt - därför att de bara blir ännu surare på er.

Näe, jag tycker det räcker med att ni har markerat att ni inte vill ha med dem att göra mer. De har fått sitt straff, att inte få umgås med er mer och det räcker. Allt annat uppmuntrar bara till trams eller rena olagligheter.

Sätt er över deras låga nivå och gå vidare i livet. Strunta i dem och fortsätt med "noll kontakt"-spåret!!!

• Flinga

Åååå, vad vuxna ni är.
    Små hämnder, som ingen vet att man har gjort,tycker jag är otroligt rogivande. Sedan kan man gå vidare med sitt liv. Det ska inte vara så taskigt att man inte kan leva med det.

Nu har jag å andra sidan aldrig gjort något så drastiskt som att lägga sniglar i folks trädgårdar, men jag vet en annan som gjorde det. Han ligger för övrigt också bakom den med kackerlackorna.

Men jag måste säga att det i båda fallen var synnerligen välförtjänt. Jag tycker inte att man ska låta folk sätta sig på en. Jag tycker inte att man ska vara förnuftig och återhållsam. Bättre att släppa ut det, vara lite galen en stund och drabba den som drabbas bör. Istället för att snörpa på munnen och tro att man har bevisat något genom att bli sur.

Men det är kanske bara jag. Jag vänder inta andra kinden till. Jag har gjort det så många gånger och bara fått mer stryk. Om någon ger mig en örfil stampar jag dem på foten.

Tryswe: De kanske inte tänker "åh vad dumma vi var", men det lär de ju inte tänka ändå.

• Eorin

Jag ska börja med att säga att jag inte har läst hela tråden, men jag tänkte ändå dela med mig av mina erfarenheter.

Visserligen tycker jag nog att det bus som ni blev utsatta för var ganska trist och jobbigt för er. Det är ju som tidigare sagts inte kul att behöva städa från morgon till kväll.

Men, om man ska göra ett försök att förstå dina busande exvänner kan jag bara säga att det är sed att göra något bus med brudparet i vissa områden.

Jag har två exempel på bus som skett i min närhet. Det första tyckte jag var riktigt lyckat, medan det andra kanske var mindre lyckat.

Det första hände när min moster gifte sig. allt var frid och fröjd för brudparet tills de begav sig hemåt för bröllopsnatten. I sovrummet stod då inte deras säng, utan de som busade hade ersatt sängen med ett tvåmanstält med liggunderlag och sovsäckar.

Det andra buset råkade mina föräldrar ut för när de gifte sig. Jag var vid tillfället mycket liten och var dessutom sjuklig i kolik och ständiga öroninflammationer. När de kom hem från bröllopet hade de som busade införskaffat ett trettiotal väckarklockor och gömt dem överallt i huset. Dessa klockor ringde sedan med ojämna mellanrum hela natten. varken jag eller mina föräldrar fick sova särskilt mycket den natten.

• tryswe

Flinga

"De kanske inte tänker "åh vad dumma vi var", men det lär de ju inte tänka ändå."
    Det är exakt min poäng. Så du håller med mig. Vad är då målet med att hämnas och att själv bete sig som en idiot?? Gillar du att "stampa på tårna" som du uttryckte det, eller vad får du ut av det hela?

Det är en extremt enkel ekvation; personer som behandlar mig med respekt umgås jag med, människor som inte behandlar mig med respekt umgås jag inte med.

Har ni hört uttrycket:
    "Hurt me once - shame on you
    Hurt me twice - shame on me"

• Niia

Kan bara hålla med Eorin..bus tillhör bröllop....synd att du tog illa vid dig...var nog inte alls menat så från de som utförde buset.. Har fört om par som varit med om värre om det kan vara till någon tröst

• MysEtt

Oavsett om bus nu tillhör bröllop eller inte Skall man känna sina kompisar såpass väl att man vet vilka som uppskattar det och vilka som inte gör det.

Jag har aldrig varit med om att man "busat" med någon på deras dag och skulle bli så arg om någon gjorde det med mig (uppskattar inte sådant alls).

Kramar till dig Vindruva

Svar på tråden Gör man så?