• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • vindruva

Tack för era svar. Ni är urgulliga!

• Sister of the Night

Vad fräckt!! Om man märker att ens skämt spårat ur och faktiskt vållat den man busat med mer skada än nöje, ja då kan man banne mig försöka göra det bra igen!
    Kanske är det stoltheten som spökar, en del människor fattar helt klart inte vitsen med att kunna säga "Jag är ledsen om jag gick för långt".

• jocelyn

Nej så gör man INTE. Det här är en av de många anledningar vi har att inte dela ut någon extranyckel till folk som inte kan hantera det. Riktigt lågt att sabba för andra på det sättet. Skillnad om det funnits en korg med delikatesser eller att nån fyllt kylen med nåt gott. Skräpa ner är sandlådenivå.

• f.d. Svart brud

Det är lättare att stöka ner än att städa...

De hade inte försett toahålet med gladpack också så det stänkte när man kissade? (Det är också ett vanligt bröllopsskämt.)

• Johanna N

Fy vad fräckt! Verkligen inget roligt bus!
    När vi kom hem från år bröllopsresa, hade våra vänner varit i vår lägenhet och ställt i en jättebukett med liljor och en flaska Moët. Kanske inte så busigt, men otroligt uppskattat. Jag blir fortfarande glad när jag tänker på det (det är nart ett år sedan).

• onsdag i oktober

Förstår din besvikelse och ilska. Fy f*n. Man undrar hur de tänkt. Detta kommer brudparet tycka är jätteroligt eller.... NOT!

• Mi@

Stackars er! Har själv hört en fasansfull historia av en brud som berättade att när de kom hem hade deras "vänner" gömt gamla surströmmingar mellan alla fönsterglas i hela huset. Ni kan tänka er vad det luktade efter några veckors semester. Jag har för mig att de polisanmälde saken till sist. Vilket jag faktiskt tycker är rätt. Det finns en gräns mellan bus och rena samvetslösa trakasserier av oskyldiga. Säg upp bekantskapen, de är inte värda eran vänskap!

• WimZy

Fy fasen, jag hade blivit vansinnig!!! *morr* Stackars er! Kunde dom inte gjort något mysigt istället för att skräpa ner?! Dålig stil! *buar*

• andlin

När vi kom hem några dagar efter bröllopet så hade vi också haft besök i lägenheten. På vardagsrumsgolvet låg det en massa tillklippta hjärtan i papper och i sovrummet var det en massa risgryn på golvet. I sängen var det ströbröd och på alla speglar var det "klottrat" med läppstift våra namn och ett hjärta eller ett plustecken mellan.

Hade vi kommit hem på bröllopsnatten är jag inte så säker att jag hade tyckt att det var så kul att byta sängkläder innan man gick och lade sig, men nu tyckte jag att det var ett ganska så ok skämt.

De hade ju verkligen lagt tid på att klippa till alla dessa hjärtan och så hade de lämnat en present till oss också. I efterhand har jag fått reda på att de dessutom hade prövat att smeta läppstift på speglarna hemma hos sig själva först för att se att det gick bort.

Hade de däremot varit och rotat och ställt till i lådor och garderober hade jag inte varit särskilt glad.

• Beling

Hm, ja tyvärr så får man kanske räkna med lite bus... man gifter sej inte ostraffat som det brukar heta. Nu var era bus kanske lite väl överdrivna, ledsen för er skull.

I vårat hotellrum hade de tejpat för kranen i badrummet... det höll visserligen på att sluta i katastrof, för jag gick ner dit på toaletten under middagen och var bara en hårsmån från att blöta ner hela klänningen, men de visste ju inte att jag skulle komma in dit innan natten. Sen hade de gömt väckarklockor som gick igång med jämna mellanrum och sängen var full med ris.

Jag var lite irriterad, men hade trots allt ett leende på läpparna. Kul att någon tog sej tid. Oskyldiga bus är roliga tycker jag. Men inte såna skräckexempel som ni berättar om.
    Kram

Svar på tråden Gör man så?