• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • Sessa-25

Näså gör manabsolut inte.
    Mina föräldrar var med om en hemska sak efter deras bröllop. Några av deras vänner har hällt ut makaroner i HELA huset samt tagit deras bäddmadrasser och kastat upp på vinden i isoleringen.... Så de var ju bara till att kasta.

Mina föräldrar sa upp bekantskapen med dessa "vänner" omedelbart efter denna händelse.............

• GithKat

Elakt bus gör man inte.. men snälla bus är ok.

En skräckhistoria jag fick berättad för mig var när min väninnas syster gifte sig. Hennes man är bonde och hans vänner hade lagt gammla däck framför alla dörrar till huset så de kom inte in. Där stod de ute i ösregn mitt i natten med två barn, inte så kul.
    när min bror gifte sig hade de en fest i sitt hus för deras kompisar. De hade hällt ut ärtor i varje skåp vilka forsade ut när man öppnade dem, satt smällare på varje skåpsdörr i köket, skurit bort botten i en spann som var fylld med ärtor, fyllt ballonger med vatten och lagt dessa i sängen samt slängt massa toapapper i träden i trädgården. Min bror och hans fru verkade inte ta det så allvarligt ex slängde de sig i sängen på kvällen när de kom hem och blötte ner både säng och kläder. Men alla är inte så "tåliga" som de, själv hade jag blivit vansinnig.

Har själv gjort lite bus för min andra bror när han gifte sig första gången. Bland annat gömde vi kastrullocken i sängen och hängde om tavlorna (hans egen specialitet), vi gömde även en stor del av deras bestick. Några av dessa gömde vi under dynan i soffan, de hittade dem ca 6 månader efter bröllopet.. Det var ganska festligt då de satt i soffan dagligen och tydligen inte städade allt för ofta under dynorna....

• Aztrid

Med andra ord hade jag tur...

Jag gifte mig i lördags. På vårt hotellrum möttes vi av en rolig syn. På soffbordet stod en första-hjälpen-låda. Det fanns ett meddelande där det stod "vi vet att ni är trötta, därför har vi skaffat lite hjälp...". I lådan fanns chokladsås, grädde, red bull mm. En bandspelare stod även redo med Barry White.

Detta tyckte jag var mysigt "bus".

• förhoppningsis

Skulle inte alls ha något emot att komm ahem och hitta en flaska kyld skumpa choklad och en fruktskål, kylen fylld med allt man kan önska sig till frukost
    men det där näe uch! Känner folk inte sina vänner bättre än så?

• vindruva

Nej, det var inget gladpack på toa-stolen. Jag börjar komma över det hela nu men fy vilken tid och energi sånt här tar. Tankar som virrar, svårt att sova osv. Nåja, ett par dagar till så är dom ute ur mitt liv och mina tankar. Jag funkar så, jag gräver ner mig i det en tid och sedan är det över. Nu har tiden passerat för att jag ska kunna acceptera en ursäkt...som sagt jag mår bättre och kommer aldrig att låta mig bli sårbar för dem igen.
    Tack, så jätte mycket för era inlägg, det hjälper faktiskt.
    Kram

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Vad lumpet gjort..förstår era reaktioner!!! Jag hade blivit vansinnig!!

• clarke

Kan säga att det är vanligt med sådana här bus. Vet en som fick hela trädgården fylld med skrotbilar, varav en var upplyft med kran på hustaket.

• fästmö_

Vi råkade också ut för lite bus...risfyllda ballonger i hela badrummet (dammsuger ris än idag, 2 mån efter...), fastlimmade plastmuggar fyllda med vatten på golvet, alla bestick i frysen, potatis som ramlade ut när vi öppnade dörren till lägenheten, meddelande på badrumsspegeln...

Vi tog dock INTE illa upp, kunde väl räknat ut det eftersom nyckeln var utlånad. Tvärtom, vi skrattade gott och ler idag åt minnet!!

Är det ingen annan som uppskattade när vännerna hittade på bus? (och nu menar jag roligt bus och inte ELAKT bus som tex mjölet i soffan)

• MoneyPenny

Dum fråga kanske...men varför gör man nåt sånt? Är det tradition..?

• Andie

Jag ber om ursäkt för mitt språk!

Men va Fan tänker en del med? Gör man så?
    Jag tycker det är så j*vla dålig stil att hålla på med sånt där!
    Elakt om inget annat!

Svar på tråden Gör man så?