• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • kickeli

Det är ju skillnad på bus o bus. Det där var otroligt dumt gjort, jag hade blivit tokig.

• NinaO

Tycker hela den traditionen är helt sjuk. Idag sätter vissa inte stopp där dom borde och därför tycker jag att man gott kan säga till i förväg vad man accepterar och inte. Jag hörde om ett par som fick sin bil dränkt i tjära!

• chilipeppar!

Jag fick soja i mitt schampoo och det uppskattades inte! De hade även bytt ut mitt socker mot salt, och jag satte igång och bakade (jag gillar det!) och resultatet blev inte bra om man säger så.
    Så jag förstår dig fullkomligt!
    *Styrkekram!*

• Linnea J

hejsan!
    jag vill först säga att jag tycker att detta är fel sorts skämt..
    men jag undrar en sak.. hur kommer det sig att några av er inte vet vilka som gjort sånt här mot er?? vert ni inte vilken/vilka som har nyckel till er bostad?? mina föräldrar har vår extranyckel och skulle något hända hos oss skulle jag sonika ringa upp henne kräva en förklaring inom 20 sekunder om vem och varför hon lämnat ut nyckeln.. på så sätt kan man ställa sina "vänner" mot väggen..
    fast jag tycker inte man ska behöva eftersom sånt som ni beskrivit gör man inte som vuxen människa tycker jag..
    hoppas de hjälper er med något vindruvan!

• vindruva

Min mans föräldrar var här och passade barnen när vi var på vår lilla weekend. Mina "vänner" störtade in då de satt och åt middag. De fick i alla fall avvärjt knäckebröd i sängen.

• Sandgren

Det där buset verkar ju vara lite väl grovt... Men jag blev nästan lite besviken att ingen gjort något mot vårt hus när vi var bortresta för bröllopet, vi hade tyckt det vore kul! Har vänner som fått huset inlindat i toapapper o sånt. Men det är ju olika vad man har för humor, men jag hade tyckt det vore kul att någon gjort sig ansträngningen för oss så att säga

• vindruva

jo vist är det gulligt att någon anstränger sig för ens skull. Dock hade ALLT strulat (förutom buketten) inför vårt bröllop och vi var alldeles slutkörda. Många brukar tycka att det blir tomt efter bröllopet, vi tycker bara att det är skönt att det är över. Detta viste våra "vänner" om...

• Garbo23

jag hade blivit HELT galen! Blir arg bara jag läser om alla de här barnsligheterna. Är det verklgen vuxna människor som beter sig så här??

• vindruva

Tja, våra Vänner som gjorde det är 34, 34 och 41 år.

• Sandgren

OJoj, ni verkar varit drabbade, läste om det där med ringen. Jag hade blivit vansinnig!

Svar på tråden Gör man så?