• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • Sayurii

Nej usch. Jag hade verkligen inte uppskattat nåt av det ni beskriver.
    Ja förutom nåt som inte är menat som bus, typ fruktkorg eller rosenblad på sängen eller nåt sånt.
    Hade aldrig hört talas om detta förut, men nu ska jag lära mina vänner att det INTE får hända när jag gifter mig!!!

• LKU

vindruva

Jag blir heligt förbannad när jag läser om hur dom behandlar er. Ens "vänner" ska väl verkligen veta vad man uppskattar och inte uppskattar!! Jag personligen hade INTE uppskattat dessa upptåg.
    Vet du vad jag börjar fundera på...jo, om det inte är dags för er, brudparet, att göra ett "practial joke" tillbaka för att få dom att fatta att nu är det liksom inte kul längre. Visst, lite bus och sånt får man räkna med när man gifter sig, men det måste få finna gränser och man måste få säga ifrån när man blir ledsen.
    Tycker synd om dig och din make.
    Kram från en som var tvungen att få avreagera sig.

• vindruva

Tja, vad ska man säga. Skaffar man sig "vänner" utan hjärna så får man väl skylla sig själv egentligen. Det har kommit fram att min bror sa till dom "tänk på att dom har barn" när han fick reda på att de skulle "busa". Det blev väl kortslutning när dom tänkte.
    ja, ja, vi kommer aldrig mer att umgås med dom och lägger detta bakom oss nu.
    Tack så jätte mycket för era svar. Konstigt att det betyder så mycket vad främlingar skriver.

• vindruva

jag börjar bli heligt förbannad på mina "vänner" igen efter att behövt dra fram dammsugaren två gånger idag pga deras dj-vla "konfetti". Det som LKU skrev om "practical joke" tillbaka börjar kännas lockande. Någon som har några förslag?

• GretaG

Bjud dem på en maskerad till en adress.
    Givetvis finns det ingen fest.

• Engäst

Nä fy sjutton för dessa jäkla skämt! Jag skulle bli hysterisk. En bekant till mig möttes av helt helt ommöblerat hem och en annan av ett fullt julpyntat hem....i juli...Visst...kul...men de nygifta fick ha julgransplundring i flera dagar. Nä, fixa en god middag eller ett NYSTÄDAT hem kanske!

• vindruva

gretaG
    det blir lite svårt eftersom vi inte umgås längre. Dom är nämligen arga på mig för att jag blev arg på dom....

• Engäst

....alltså de som utför dåden ska fixa allt! Bara för att förtydliga så ingen tror att jag tycker att ni ska bjuda dem på en god middag! De har inte de förtjänat ett dugg. MEn de fyller väl år eller gifter sig själva snatr.

• GretaG

nämen vad e det för folk!!! Blir arga på dig för att du inte tycker det e vansinnigt roligt att städa. Oh man blir så trött.
    Hmm, då får vi försöka fundera ut nåt annat....
    Festinbjudan kan ju vara anonym oxå...hihi

Svar på tråden Gör man så?