• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • TheBride

Vilka fruktansvärda bus vissa beskriver!!
    Men lite knäckebröd i sängen är väl ändå inget att bråka om?

• lolabe

Jag tycker att det låter helt ociviliserat. För att svara på TS fråga: nej, man gör inte så!

• Decorist

Vi var beredda på att mina syskon med respektiva skulle hitta på bus i vår lägenhet så vi tog det med en klackspark. När vi kom hem från vår bröllopsresa stod det fullt med plastmuggar fulla med vatten i trappen upp till lägenheten så det var bara att börja ösa. Sen hade min bror gömt batterierna till alla fjärrkontroller, tejpat ihop dvd-fodral i hyllan och satt plast för toaletten. Sen hade de lagt sockerbitar under sängfötterna så när vi satte oss på sängen så krasade det härligt! Vi skrattade mest åt deras uppfinningsrikedom och vi upptäckte saker ett halvår senare när vi skulle flytta! Så vi hade ingen negativ erfarenhet... Det beror nog på vad för bus man utsätts för och hur man är som personer.

• vindruva

För några dagar sedan kom mina "vänner" och levererade hammocken vi fick i bröllopspresent. Gissa hur...JO de kom när det var mörkt och började lassa av den på trappan där ute. Vi hörde att något brötade så vi öppnade dörren för att kolla vad det var. De sa då "Vi kommer med hammocken. var vill ni ha den?". Min man tog nycklarna och öppnade graget och gick sedan in igen. Vi skakade båda två, så dåligt mådde vi av att se dem. Dom åkte efter att ha lassat in hammocken i garaget.

• martinsson2be

"vänner" inom situationstecken är nog rätta ordet....

• ***godis***

Jag måste bara säga att jag verkar vara en av de få som tycker sånt här är askul!!!

OBS! Inte ren förstörelse!!!

Men som någon skrev knäckebröd i sängen e väl inget att bråka om! Och papper från hålslag?! Det är väl ändå inget som blir gammalt och ligger och luktar illa eller kladdar direkt. Det kan man väl ta "pö om pö"!!! Lite ommöblering skulle jag också kunna ta!

Jag hade aldrig kunnat bli upprörd över sådana här saker.. men som sagt; alla är vi olika!

• martinsson2be

Det är ju lite det som är grejen...RIKTIGA vänner borde veta om brudparet uppskattar denna sortens skämt eller inte....

• KlaraStjärnljus

Knäckebröd i sängen eller papper på golvet skulle vara för jävligt att göra mot oss, eftersom våran minsta katt äter allt han kommer över! TS hade väl en bebis som pillade i sig pappersbitarna också? Sånt borde folk verkligen tänka på, men nej - det är ju inte roligt att tänka, utan man ska utföra det jävligaste man kommer på för att det är "roligt", utan en tanke på konsekvenser.
    Mina vänner är lite purkna på mig för att de tycker att jag är för kontrollerande av vad de får göra och inte på t.ex. hippa och bus och grejer, men jag VÄGRAR acceptera stök och sånt. Dels mår jag jättedåligt när det är stökigt eller skitigt, psykiskt, och dels borde de fatta själva att man inte gör så!
    Dessutom som nån sa, att börja sitt nya liv såhär, och att det kanske leder till bråk nyblivna makar emellan är som skrivet precis för mig och fästmannen, då han har ännu svårare för sånt här än jag (uppskattar skämt, men inte jobbiga practical jokes), och jag blir den som får försvara vännerna, trots att jag egentligen också tycker det är jobbigt...

• Mopedvin

Tycker synd om er/dig TS! Man tolkar sådana här saker på väldigt många olika sätt. Men jag kan ändå inte låta bli att fnissa lite åt alla skämt...och det är väl bara för att vi slapp sådant helt annars hade jag nog haft en annan åsikt.

• ***godis***

martinsson2be

Precis! Finns egentligen inget att tillägga!

Svar på tråden Gör man så?