• vindruva

Gör man så?

Min bröllopsdag var stressig osv men hyfsat bra i alla fall. Det jag behöver skriva av mig av är när vi kom hem efter vår bröllops-weekend. Några hade varit hemma hos oss och slängt ut runda papper som man får från hålslags-apparater. Det låg bland kläder, i fickor, i och på alla överskåp i köket, i stort sett alla lådor i sängkammaren + i garderoben, bakom böcker, på bokhyllor, på badrumsmöbeln, i smyckeskrin, i skrivbordslådor, i växthuset, i sortimentlådor med skruvar och muttrar, i matkällaren, i soffan och på bokhyllan i gillestugan, på hallmöbeln, under mattor i köket sovrummet och hallen, på och i bröllopspresenterna, i brevlådan etc.
    Jag och min man städade mellan sju och halv tolv och var då inte ens klara med övervåningen. Vi känner oss så ledsna, besvikna och arga. Är det någon mer som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Gör man så?
  • KatarinaT

Usch. Har hört att folk brukar "busa" med brudparet, men ärligt talat, det är skillnad på att busa och sådant här som tar timmar om inte dygn att städa upp! Jag hadeblivit fly förbannad och inte pratat med de "vännerna" på ett bra tag iaf!!!

• HarElis

tur att detta e på väg bort men det förekommer ju tyvärr undra om de som gjorde det hade upskattat detta hemma hos dem? när en ja känner fyllde 40 eller va det va så hade de fyllt hela husvagnen men sånt kul å städa då va det ju "bara en husvagn" att förtälla va att de skulle åka på semester dagen efter... lycka till med städandet

• Sister of the Night

loppan81

Det du beskriver hade ju förtjänat en polisanmälan! Kan det verkligen vara förenligt med lagen att bära sig åt så med andras tillhörigheter?

Vilka idioter det finns...!

• Snart_FruL

Jo jag har väl också hört talat om en hel del "bus".

Alltifrån att de blött ner alla brudparets underkläder och sen lagt in dem i frysen.

Att de gömt massor med väckarklockor i sovrummet som ringde vid olika tider under natten.

Och så det värsta av allt, paret som kom hem och de hade stökat till och slängt mjöl i deras plyschsoffa, som inte gick att rädda.

Hade min kompisar gjort så, så hade jag sagt upp bekantskapen!!

• viktualia

eländeshistorien som jag berättade om inträffade för över tio år sedan.... den skyldige har fortfarande inte avslöjat sig... och eftersom frun/bruden berättat historien med tillägget att hon grät när hon såg alla pappersmuggarna... så kan man ju tycka att den skyldige skulle kliva fram och be om ursäkt och hitta på något snällt som förlåt... men ICKE....

... jag lär alltså INTE låna ut lägenhetsnyckeln i onödan....

• Lucia05

Fy Fan, alltså!
    Jag hade verkligen blivit skitsur.
    Jag tycker de skyldiga är skyldiga er en storstädning eller en ny bröllops- weekend någonstans. Fast det är ändå inte tillräckligt eftersom helgen blev förstörd när ni planerat annat med barnen.

• Jeny

jag tycker själv att det är skillnad på bus och bus. är det något litet och oskyldigt kan det ju vara kul men om det är nåt som tar sån tid att städa bort eller tom förstör saker är det så onödigt.
    har hört om folk som har fått en hel hink med typ ris och när de lyft den är botten utskuren. men då hamnar iaf allt i hallen så man lätt kan dammsuga det. men det är ändå onödigt. hellre då att komma hem och ha fått typ champagne, en fruktskål och lite sånt lyxigt...

• Ellte

När vi kom hem från bröllopsresan tillbringade jag ett par timmar med att gråta hysteriskt för att det varit några inne i vår lägenhet och vänt uppochned på saker... Inget jätteallvarligt, lite ommöblering och saker som låg på konstiga ställen men DOCK hade de varit inne i vårt sovrum och det låg köksverktyg i nattduksborden... Fy FAN för att gå i nån annans privataste lådor!!! Blir fortfarande arg när jag tänker på det och jag vet fortfarande inte exakt vilka "vänner" det var som gjorde detta...

• InaHjärtarAdam

när vi kom hem efter en månads semester i göteborg, dock inte på bröllopsresa;) så hade min sambos kompisar julpyntat hela vår lägenhet!
    jag tyckte det var extremskoj! efter det hade vi julfest. detta var den sista juli i år. hehe

• vindruva

Jag har sagt upp bekantskapen med dem. Dom bemödar sig inte ens med att ge mig en ursäkt. Fy F-N, vad ledsen jag är.

Svar på tråden Gör man så?