• viktualia

Gör man så?

jaa den typen av bus är tyvärr inte helt ovanliga. det värsta jag har hört talas om är några kompisar till mig som kom hem på natten efter bröllopet och hittade plastmuggar fyllda med vatten över HELA golvet. de fick ringa på hos en granne mitt i natten för att låna en hink så de kunde ta sig in...

själv förstår jag ärligt talat inte poängen i sådana dumheter och skulle bli OTROLIGT förbannad om det hände mig... som tur är verkar de där dumheterna vara på väg bort... ingen av mina vänner tycker historierna om sånt är skoj, så vi klarar oss nog.

känner sympati med er och hoppas att det inte förstör minnet av bröllopet för mycket!

• viktualia

eländeshistorien som jag berättade om inträffade för över tio år sedan.... den skyldige har fortfarande inte avslöjat sig... och eftersom frun/bruden berättat historien med tillägget att hon grät när hon såg alla pappersmuggarna... så kan man ju tycka att den skyldige skulle kliva fram och be om ursäkt och hitta på något snällt som förlåt... men ICKE....

... jag lär alltså INTE låna ut lägenhetsnyckeln i onödan....

• viktualia

vindruva - jag tycker absolut inte att ni ska hämnas. Det är lågt, barnsligt och kontraproduktivt.

Lågt - för att de inte kommer förstå att det är hämnd de "förtjänar"

Barnsligt - för att ni i så fall skulle ge igen med samma kort... leder ingen vart alls.

Kontraproduktivt - därför att de bara blir ännu surare på er.

Näe, jag tycker det räcker med att ni har markerat att ni inte vill ha med dem att göra mer. De har fått sitt straff, att inte få umgås med er mer och det räcker. Allt annat uppmuntrar bara till trams eller rena olagligheter.

Sätt er över deras låga nivå och gå vidare i livet. Strunta i dem och fortsätt med "noll kontakt"-spåret!!!

Svar på tråden Gör man så?