• tryswe

Gör man så?

Och om ni hämnas på era fd vänner - tror du då att de kommer att tycka "åh vad dumma vi var och detta förtjänade vi verkligen"??? KNAPPAST! Räkna med en hämnd för er hämnd. Och vad ska ni göra då? Hämnas ändå värre??

Nej, lägg ner & lev era liv och var lyckliga! Ni har ju redan slutat umgås med dem, vilken jag ser som den enda vettiga handlingen i denna bisarra historien.

• tryswe

Flinga

"De kanske inte tänker "åh vad dumma vi var", men det lär de ju inte tänka ändå."
    Det är exakt min poäng. Så du håller med mig. Vad är då målet med att hämnas och att själv bete sig som en idiot?? Gillar du att "stampa på tårna" som du uttryckte det, eller vad får du ut av det hela?

Det är en extremt enkel ekvation; personer som behandlar mig med respekt umgås jag med, människor som inte behandlar mig med respekt umgås jag inte med.

Har ni hört uttrycket:
    "Hurt me once - shame on you
    Hurt me twice - shame on me"

• tryswe

Niia
    "bus tillhör bröllop"
    Vad är det för nonsens???!?
    Och även om det nu är som Eorin skriver, att denna idioti är någon form av sedvänja bland vissa människor (??) så har man väl extrem brist på social kompetens om man missbedömer brudparets värderingar och önskemål så grovt att de sedan säger upp bekantskapen pga något man gjort för att "skämta/busa"!!!!! Har dessa personer dessutom inte ens vett att i efterhand förstå sitt misstag och be REJÄLT om ursäkt och försöka kompensera genom att göra något trevligt i stället... ja, vad säger man?? Ingenting -det finns liksom inget att tillägga.

Och varför skulle man bli tröstad eller glad av att någon annan råkat ut för något ändå värre, det resonemanget förstår jag inte alls?

• tryswe

Långt bort
    Eller fylla kylen med godsaker och lämna vin/champagne och strunta i alla de andra sakerna?

• tryswe

Långt bort
    Ja, men det kontrollerar ni ju själva genom att ni bestämmer vem/vilka som har extra nyckel hem till er?

Svar på tråden Gör man så?