Nu måste jag ju berätta då va! :D Det här är så kul så jag dööör...
Kristofer skulle hämta mig igår efter vår träff. korall stod kvar med mig en stund men han dröjde så hon åkte hem. Här är vad som hände: :D
Vi har vår parkeringsplats inne på gården. Det gör att folk ibland ställer sina bilar i vägen ute på gatan, eller t.o.m. inne bakom vår bil, så att vi inte kommer ut. Detta hände igår.
Kristofer börjar tuta, inget händer. Så han går in i huset igen och ringer på där han ser att det är tänt, för att försöka hitta den här människan.
Ringer först på hus en ung kille. Förklarar läget. "Men du! Man kan kolla upp registreringsnumret på nätet och se vem som äger bilen!" Sagt och gjort - Kristofer följer med in i killens lägenhet. Han lyckas hitta ägaren på Eniro eftersom hon hade ett sånt ovanligt efternamn. Ringer till hennes mobiltelefon. "Nej, jag är i Kina!" säger hon. "Men det kanske är min man som har ställt sig där." "Känner han någon på Mellangatan då?" frågar Kristofer och börjar misstänka otrohet... Kvinnan lovar att ringa till sin man och kolla, så hon och Kristofer säger hejdå.
Kristofer vänder sig till den unga killen och säger "Tänk om han är otrogen!". Den unga killen blir eld och lågor, han tycker det är så spännande! "Ja tänk om det är så!"
Kristofer ringer sedan på hos en medelålders man, för att se om det kanske är där bilägaren är. "Men hej! Kom in! Jag håller på och renoverar - du måste titta!" Kristofer, snäll som han är, går in och tittar. Pratar lite med mannen, lyckas på en relativt kort stund få veta att han jobbat på Volvo, fått en fallskärm på fyra år och funderar på att flytta till medelhavet...
Den unga killen kommer och ringer på och säger att en ung tjej har flyttat på bilen nu. Kvinnan i Kina hade antagligen ringt runt och lyckats hitta någon släkting som lånat bilen.
Så Kristofer kan äääntligen gå ut och köra och hämta mig!
HAHAHA! :D Jag höll på att skratta ihjäl mig när han berättade! Ett sånt äventyr! ;)