Det är synd
Jag blir rentutav ledsen när jag läser vissa inlägg här på BT. Jag kan inte förstå hur vissa människor kan bli helt deprimerad över att dom inte har så mycket pengar till bröllopet som dom önskade. Ens viktigaste dag blir ju helt förstörd pga sådana tankar.
Man kan inte heller bli besviken på föräldrar som inte kan/vill ge pengar. Jag tycker det är fruktansvärt barnsligt att förvänta sig sådana förmåner.
Att låna pengar till ett bröllop är också onödigt, varför riskera hela ens ekonomi med ett lån med skyhögränta för en enda dag?
Fråga ni alla ska ställa er är var alla dessa krav kring bröllopet kommer ifrån? Gör ni det verkligen för er egen skull eller är ni oroliga över vad andra ska tycka om bröllopet inte blir dyrt?
Jag & min blivande har ett enda krav på vår stora dag & det är att vi står bredvid varandra i kyrkan & säger ja. Kläder, gäster, mat mm spelar absolut ingen roll & ändå har vi råd att ordna ett stort bröllop.
Tänk efter innan ni blir så stressade & ledsna över pengar. Ni har ju hela era liv på er att ha dyra upplevelser, det behöver inte hända just nu, just på er bröllopsdag.
Jag skriver inte detta för att kritisera någon utan för att muntra upp de som tänker på detta vis. Alla förtjänar att vara lyckliga under planeringen & på bröllopsdagen även om man inte har råd med det man har önskat sig.