• helena_h

22 juli 2006, helenas bröllop!

Hej!

Nu äntligen har jag kommit mig för att skriva lite om mitt bröllop! Dagen blev i alla fall väldigt fin! På alla sätt och vis. På förmiddagen var det alldeles grått ute, och rapporterna sa att det skulle komma skurar under dagen. Men, när vi var hos fotografen, vid 14.30 började det lysa upp, och när det var dags för vigsel sken solen och resten av dagen blev en varm och solig dag!

Stunden i kyrkan var otroligt fin. jag hade mest oroat mig för att få till festen, och tappat bort kyrkan ur tankarna. Det var ju så klart planerat, men inget orosmoment, och jag hade liksom inte fattat riktigt hur mycket jag skulle njuta av den stunden. kören sjöng otroligt fint, prästen var varm och skojade, våra nära och kära utförde sina uppdrag utmärkt, allt var helt enkelt perfekt! Fast jag måste erkänna att jag faktiskt kände mig lite löjlig när jag och min man gick in i kyrkan, med alla tittandes på oss, och där för vår kärlek. (jag är lite känslig för sånt).

Dagen fortsatte lika bra, med champangemingel, jättegod mat, fina och roliga tal och så vidare!

Vill ni veta mer får ni fråga..

dagen efter öppnade vi paket hos mina föräldrar, och sen slappade vi i två dagar innan vi åkte på vår bröllopsresa.

lite bilder finns på:

www.familjeliv.se/krypin/fru_skoglund/galleri.php

• Svar på tråden 22 juli 2006, helenas bröllop!
  • helena_h

Jajamen Lilltrolle jag har varit hos Ingvors i Norrtälje! Klänningen är en Nixa 921, finns under bal&fest på deras sida.

Okt2006, du har helt rätt, det var i Dalby kyrka vi gifte oss!

Ja, buketten är en av de saker jag är absolut mest nöjd med!

Tack så mycket för era komplimanger!

• helena_h

Hej okt 2006!

Jo, vi stod på mattan längst fram vid altarringen. trappan är lite av en snubbelrisk både upp och ned, på vägen ned fick jag göra två försök! men, det går bra så länge mannen också är medveten om att man måste gå sakta. blommorna ordnade kyrkan, både till altaret, fönstren och lite till. önska färg kan du göra hos kyrkovaktmästaren.

jag har nog fler bilder, men jag tror att de var i fel format för att lägga ut på fl, men om du har en mailadress kan jag skicka över dem.

• helena_h

jag ringde själv vaktmästaren. nu ska jag maila dig!

• helena_h

jag får inte iväg mailet, provar senare..

• helena_h

så snällt sagt, tack så mycket!!

• helena_h

Hej tjejer!

lolabe, min sjal är egentligen en slöja som är arvegods. min mammas mormor och moster bar den när dom gifte sig, och jag ville också ha med den, även om jag inte hade den i håret.

Wunja, jajamen, min man kommer ifrån Gävle. Erik heter han.

Tack ni andra för snälla komplimanger!

• helena_h

hej helena! vilka häftiga bröllopsbilder ni tog! lycka till du med!

• helena_h

wunja, vilket lustigt sammanträffande!

• helena_h

tack så mycket båda två. klänningen är en nixa 921, som jag har köpt i norrtälje.

• helena_h

ja, det kan nog bli klurigt.. det var på gränsen den 22 juli..

• helena_h

i fall nån annan vill se mina bröllopsbilder och bli lite inspirerad.

• helena_h

jag ska prova maila dig igen. har nåt problem med att lägga ut bilder på fl.

• helena_h

tack så mycket lightfish!

Svar på tråden 22 juli 2006, helenas bröllop!