• Aztrid

Gift och jättelycklig!

Den 12 augusti gifte jag mig med min älskling.

Det regnade större delen av dagen, men det gjorde inget. Allt annat blev perfekt. Och vad kan gå fel så länge man säger JA i kyrkan?

Bilder finns på www.annaodavid.se

• Svar på tråden Gift och jättelycklig!
  • Aztrid

Tack! Jag fick väldigt mkt komplimanger för klänningen. Hade först tänkt sälja den, men nu tror jag att jag behåller den.

Det är en Brinkman, www.bruidsmode-brinkman.nl/website2006/ . Jag har köpt den på Ehrlings Brud och Fest i Stockholm.

• Aztrid

Ja, vi har gjort gästboken själva.
    Fixade den i InDesign. Printade den på tjockare papper och lämnade sedan in den på ett tryckeri för att sätta dit spiralpärmen.

• Aztrid

Tackar för alla varma ord!

Visst är det märkligt att kalla sig FRU!?
    Säger fel hela tiden.

Känner mig lite gammal när jag hör ordet fru. Kände att jag var tvungen att tuffa till mig i helgen så att jag inte uppfattades som gammal... Ha ha. Gick sådär...

• Aztrid

Majs Stockholm:
    Om jag får din mejladress kan jag skicka dig receptet. Måste bara inhämta det från svärmor...

• Aztrid

Elora:
    Välkommen att sno från festprogrammet! Allt som finns i det har jag i princip snott själv... Det är väl det vi hjälper varandra med här på BT.

• Aztrid

Majs Sthlm:
    Skickar receptet imorgon (hoppas jag). Måste renskriva min mans ( ) anteckning från telefonsamtal med svärmor ikväll.

sHa:
    Kul att du gillar mina smycken. Jag fullständigt älskar dem. Fick dem av min man ( ) i julklapp. God smak har han!
    De är köpta hos Plain Vanilla www.plainvanilla.se
    Ingela är jättetrevlig! Rekommenderas!

• Aztrid

Majs Sthlm:
    Glömde svara på din fråga. Det är Vederslövssjön man ser på bilderna. Helgasjön ligger norr om Växjö.
    Vi valde att gifta oss i Jät och att ha festen i Osaby delvis för att det är så otroligt vackert där. Inte så mkt granskog som i resten av trakten, utan mer lövskog och ängar.

• Aztrid

lillalina:
    Jag skickar receptet även till dig. Kommer troligtvis ikväll.

Klänningen var inte billig... Men den var värd sitt pris. Den kostade 12 000 kr.

• Aztrid

Tilly78:

Kul att du får idéer.
    Pappret till gästboken kostade kanske 50 kr. Utskriften i färg gjorde jag på en laserskrivare. Vet inte kostnaden för detta. Tog lite tid då arken var så tjocka (kolla maxvikt för skrivaren) att jag var tvungen att mata dem en och en.
    Sedan beskar jag papperna själv på min eminenta skärmaskin.
    Jag lämnade in gästboken till ett tryckeri som satte dit spiralen och det kostade ca 50 kr.

Svar på tråden Gift och jättelycklig!