• Aztrid

Gift och jättelycklig!

Oj oj tack för alla snälla ord!
    Vi är verkligen jättenöjda med vårt bröllop. Som EmsP skriver så är det de små sakerna som gör det. Vi har använt samma typsnitt, samma papper, samma färger rakt igenom. Det ger resultat för då hänger allt samman.

Självklart får ni sno idéer. Jag har ju en gång fått idén eller delar av idén från bröllopstorget. Jag hade aldrig lagt upp adressen till min hemsida om jag inte hade velat dela med mig...

Ett tips är dock att alltid personifiera saker och ting så att det känns som er. Det är ni som gifter er och gästerna måste känna igen er i arrangemanget.

David och jag är t ex inte finblommor, vi är trädgårdsblommor... Vi är inte champagne, utan vi är mousserande vin... Jag hoppas ni förstår liknelserna!

• Aztrid

Tilly78: Jag gjorde gästboken i Adobe InDesign. Om man har tålamod kan man lyckas göra något liknande i Word. Men risken är att man blir lite galen på kuppen eftersom allt flyttar sig hela tiden... Liknande program är Publisher, QuarkXPress.

Fröken JK: Vi gjorde paketen själva. Efter några askar ångrade vi oss nästan. Det var ett gediget jobb att klippa och vika ask och lock till 70 gäster. Börja i tid så blir det inte så jobbigt... Mall kan jag mejla till dig om du bara ger mig din adress.

Jag&Du: Jag har gjort hemsidan själv i DreamWeaver. Har läst en kurs på NTI, men mest lärt mig själv med hjälp av några böcker.

• Aztrid

aec:

Kopiera du. Det är en tapet vi har som bakgrund. Samma som vi har på inbjudan mm.

• Aztrid

Oj oj vad inlägg. Trodde att denna tråd hade dött...

Tilly78. Jag vill helst inte dela med mig av gästboken. Ni är alla fria att inspireras. Men jag vill inte att mitt hantverk rakt av ska sprida sig. Jag har trots allt lagt ner massor med tid på gästboken. Man vill ju vara unik... =)

Fröken JK. Tyvärr har jag inga askar kvar. Gästerna tog dem med sig hem, eller så rök de när borden skulle dukas av. Annars hade du gärna fått köpa dem... Bilderna från programmet kan jag mejla till dig. Skriv till mig på karlssonanna@yahoo.com

Bröllopstjejen. Vi är från trakten kring Växjö i Småland, men vi bor i Stockholm. Det var självklart för oss att gifta oss där hemma. Större delen av gästerna finns där. Priserna är inte lika galna som i Stockholm, miljön är vacker. Plus mycket mer!

Pärlemor. Typsnittet heter Black Jack. Jag fullständigt älskar det! Det finns att ladda ner gratis på www.dafont.com

Linnea J. Varsågod låna en bild av min frisyr. Själv lånade jag en bild av en liknande frisyr på BT.

Jag hade aldrig lagt upp min hemsida på BT om jag inte ville ge andra inspiration. Jag har ju själv fått mycket inspiration från BT. Men bäst är de amerikanska hemsidorna (om man skalar bort allt som bara är för mycket...).

Ha en bra dag!

• Aztrid

Tilly78: Du får gärna bilderna av mig. Skriv din mejladress så sänder jag över bilderna till dig. Jag har själv fått dem på BT så jag delar gärna med mig av dem.

Vet ju själv hur svårt det är att hitta bra bilder!!! Stiliga brudpar, ala smala brudtårtepar, är inte min stil. Vem ser ut så????

• Aztrid

You got mail!

Hur vi vek servetterna??? Jodå, det var ett äventyr. Hittade vikningen på www.duni.se Den visade sig omöjlig att vika. Mamma, mormor, svärmor, mammas vänner vek och vek, men ingen lyckades. Till slut fixade en arbetskamrat till mamma vikningen.

Det tog evigheter att vika 70 servetter och vi hade ont i fingrarna efteråt (kanterna måste vara skarpa och servetterna är hårda). Men fint blev det!

Tips är att verkligen provvika de förslag ni hittar på nätet.

• Aztrid

Tack för alla vänliga ord!

Jag försöker efter bästa förmåga att mejla till de som efterfrågar bilder, askmönster mm. Pust! =)

• Aztrid

#Maria#: Du har fått mejl!

• Aztrid

Paraplyerna kommer från Wedins!

• Aztrid

Åh, så kul med alla kommentarer. Trodde än en gång att denna tråd var död...

Sitter på jobbet. Så jag kan inte skicka mallar och bilder till er. Men ska försöka fixa detta när jag kommer hem.

N&N: Jag satte dit öljetterna efter att jag klistrat ihop tapet och grönt papper. Tänkte aldrig tanken att jag skulle kunna göra det innan jag satte dit tapeten. Det hade nog varit snyggare... Bra idé.

Jag köpte nitarna på postorder. Kommer inte ihåg varifrån. Dessvärre var de inte så bra, då de inte böjde sig på baksidan...

Ha en bra dag!

• Aztrid

Hej Tant blå!

Den gröan löparen är köpt i en blomsteraffär. Materialet heter Sisalmatta. Den kommer på rulle om 25 m och kostar cirka 180 kr.

Brudbågen har min svärfar tillverkat av lämpligt material ... (inte så insatt, jag gav honom bara en ritning...)

Gästboken är gjord i ett program som heter InDesign.

Tårtrecept kommer på mejlen.

• Aztrid

Shamrock:

Jag mejlar mall på askarna till dig.
    Jag behåller dock mallen till gästboken (anledning går att läsa i tidigare inlägg), men du är välkommen att använda min idé. Trevlig helg!

• Aztrid

Tant blå:
    Sorry glömde skicka tårtreceptet! Tänkte göra det i helgen. Sitter nämligen på jobbet och här har jag inte receptet. Ska försöka komma ihåg...

Junibrud 07:
    Kul att du gillade mitt hår! Gillade det jättemycket själv! Det tog faktiskt inte så lång tid att göra. Frisören var otroligt skicklig. Var hos frissan kl 9: gjorde hår och make up och var klar kl 11.

• Aztrid

AnnaHBG:

Osaby var fullständigt underbart!
    Det är så bra att man får möjlighet att själv ta dit kock, dricka, mm. Att festlokalen är uppdelad i två rum tyckte inte vi var ett hinder.

Runda bord finns inte på plats, utan de hyrde vi för 1500 kr (8 st). Helt klart värt sitt pris!

Svar på tråden Gift och jättelycklig!