• Sessa-25

Jobbigt med svensexan

Hejsan!

Jag har det otroligt jobbigt med en sak och jag skulle behöva prata med någon om det men jag har liksom ingen att vända mig till.

Vi ska gifta oss den 2 september ochvi älskar varandra högt men jag har det jobbigt med mig själv och svartsjuka.

När min sambo skulle ha sin svensexa hade jag det otroligt jobbigt för jag inbillade mig strippor och flirtiga tjejer (hans bror är väldigt flitig så jagvar rädd att han skulleordna tjejer som skulle tafsa och flita). I alla fall så dagen efter kommer min sambo hem med ett nummer på armen och jag exploderade för så gör man inte. Det handlar om respekt för mig.
    I alla fall så minns han inte själv hur det kommit dit och det var väldigt fult skrivit med stora nästan oläsliga siffror, så efter 2 dagars gråtande så kunde jag förlika med tanken att det förmodligen var ett sratt från någon i svensexa gänget.

Nu till problemet i förrgår ringer en jobbekompis till min sambo och frågar om de får lov att kidnappa honom ikväll... Jag troddee jag skulle dö. Jag sa så klart ja för att jag vill att min älskling ska ha kul men jag håller på att ta livet av mig inombords....

Snälla hur ska jag tänka för att bli av med dessa jobbiga känslor....

• Svar på tråden Jobbigt med svensexan
  • Sessa-25

Jag förstår inte varför jag får panik av att han går ut och festar och dansar och har kul med andra utan mig.

Vad är fel på mig?

• Emmylou

Vet du det där är nog tyvärr ganska vanligt...Men nästa gång som det känns riktigt jobbigt får du tänka att det ändå är dig han gifter sig med, det är dig han har valt framför alla andra! Skickar en uppmuntrande kram!

• viktualia

Jag tror att du behöver jobba med dig själv och hur du mår. Problemen med svartsjuka ligger oftast hos dem som känner det. Jag önskar dig ett bättre självförtroende så att du kan lita på att det är DIG han älskar, DIG han vill leva med och att DU inte behöver oroa dig över vad som händer när han går ut/går på svensexa. För oavsett vad de utsätter honom för så har ju han ett val att säga ja eller nej till att delta och du måste försöka känna tillit och lita på att han inte gör något som kommer såra dig.

Hade min gubbe kommit hem med ett nummer på armen hade jag mest skrattat. För jag har lyckats komma till ett läge där jag litar på att han finns i mitt liv frivilligt och att han inte skulle bemöda sig med att gifta sig med mig om det inte var så att han verkligen verkligen älskade mig! Alltså känner jag mig trygg i hans kärlek och jag önskar att du ska få känna samma sak. För att nå dit kan du behöva terapi om det är riktigt illa...

• Sessa-25

Ja det är ju precis det jag vill.

Jag VILL kunna strunta i att han går ut. Jag litar verkligen på honom men ändå har jag ont i magen över detta och kan inte släppa det!

• Sessa-25

Men hur ska jag gör det?

• viktualia

Som sagt.. kanske är det så illa att du behöver terapi.. svårt att gissa på avstånd.. Eller prata med nån klok människa i din omgivning..

• brud2006

Jag tror att du måste fråga dig själv VAD det är du är rädd för ska hända när din sambo går?

Är det att tjejer ska flirta med honom, eler är det att han ska vara otrogen??

Men som någon innan skrev, då måste helt enkelt kunna lita på att din sambo stannar hos dig frivilligt.. Han har ju trots allt valt dig framför alla andra tjejer..

Tror också att det vore bra om du fick prata med någon om vad det EGENTLIGEN är som ligger bakom dessa känslor hos dig,,

Lycka till

• Mia81

Jag gifter mig också 2/9 och killen hade svensexan i helgen. Jag hade fått veta en del grejer som dom skulle göra men jag visste inte att han skulle bli utsatt för olika uppdrag. Ett av dom råkade jag se... Min blivande man står bakom en tjej och klipper av en tvättrådslapp på hennes trosor, medan hon fnittrande säger:
    - Akta så inte trosorna går sönder, hihi..
    Sen kramar han om henne och hans bror knäpper ett antal foton på hela grejen. Han gjorde likadant med två andra tjejer också har jag fått veta.

Jag har aldrig varit svartsjuk tidigare men efter den här grejen mår jag jättedåligt. Förstår precis hur du känner dig även om det kanske är ännu värre med ett telefonnr. på armen. Vi är båda ledsna att det blev så här och det kommer nog ta lite tid innan det har gått över men vi älskar ju trots allt varandra och jag litar på honom till 100%.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig för er och om du vill prata så finns jag här.
    Skickar massor av styrkekramar till er båda.

• viktualia

Men kära nån... hur kan svartsjuka framkallas av den klassiska tvättlappsgrejen?!? En uppgift som återkommer på möhippor/svensexor hela tiden.

Ni måste försöka gaska upp er. Känna er utvalda och som de prinsessor ni är - i era mäns ögon! För VEM bryr sig egentligen om tvättlappshistorier när han valt att GIFTA sig med en?!?

Jag måste vara totalt befriad från svartsjuka och min m2b också.. men tvättlappshistorier skulle jag inte bry mig om ett dugg. Min m2b har tex inget att invända mot att jag delar tält på scoutläger med en killkompis som jag känt i evigheter. Eller jag har inget emot att han träffar sitt ex och tar en fika. Men vi kanske är en på miljonen...

Kära tjejer! Försök att finna tilliten till era karlar, att de inte kommer göra något som sårar er, försök att se saker och ting i andra perspektiv - vad är en liten sak och vad är en stor sak när det kommer till saker som närmar sig svartsjuka. Sköt om era inre och försök känna er trygga, vackra och lyckliga med era karlar!!! Ni är prinsessor och det ändrar inte fåninga svensexor på!

• rbkzandra

gifter mig också 2/9 .Min hade oxå i helgen och blev väldigt "stött" på på krogen men som jag VET så är han trevlig men avvisande. Finns dock foto på när två tjejer pussar honom på varsin kind inget jag bryr mig om dock, tänk om det funnits foto på alla "oskyldiga" kramar och kyssar på handen, danser m.m som jag upplevde på min möhippa? Vet vad jag har och vet att hyser lika stor respekt för mig som jag för honom så då är det ingen fara

Beträffande din oro Sessan 25 så tror jag att den är obefogad, menar så här att om det där med tvättråden var det värsta då...kom han undan lätt var glad för att det inte blev värre, för de är ju inget egentligen även om det kanske inte känns så nu.
    Du ska ju snart ringmärka han med! hihi lycka till med allt nu
    kram

Kan dock säga att jag har haft stoooora svartsjukeproblem förr men de blir bara bättre tycker jag

Svar på tråden Jobbigt med svensexan