• viktualia

Jobbigt med svensexan

Jag tror att du behöver jobba med dig själv och hur du mår. Problemen med svartsjuka ligger oftast hos dem som känner det. Jag önskar dig ett bättre självförtroende så att du kan lita på att det är DIG han älskar, DIG han vill leva med och att DU inte behöver oroa dig över vad som händer när han går ut/går på svensexa. För oavsett vad de utsätter honom för så har ju han ett val att säga ja eller nej till att delta och du måste försöka känna tillit och lita på att han inte gör något som kommer såra dig.

Hade min gubbe kommit hem med ett nummer på armen hade jag mest skrattat. För jag har lyckats komma till ett läge där jag litar på att han finns i mitt liv frivilligt och att han inte skulle bemöda sig med att gifta sig med mig om det inte var så att han verkligen verkligen älskade mig! Alltså känner jag mig trygg i hans kärlek och jag önskar att du ska få känna samma sak. För att nå dit kan du behöva terapi om det är riktigt illa...

• viktualia

Som sagt.. kanske är det så illa att du behöver terapi.. svårt att gissa på avstånd.. Eller prata med nån klok människa i din omgivning..

• viktualia

Men kära nån... hur kan svartsjuka framkallas av den klassiska tvättlappsgrejen?!? En uppgift som återkommer på möhippor/svensexor hela tiden.

Ni måste försöka gaska upp er. Känna er utvalda och som de prinsessor ni är - i era mäns ögon! För VEM bryr sig egentligen om tvättlappshistorier när han valt att GIFTA sig med en?!?

Jag måste vara totalt befriad från svartsjuka och min m2b också.. men tvättlappshistorier skulle jag inte bry mig om ett dugg. Min m2b har tex inget att invända mot att jag delar tält på scoutläger med en killkompis som jag känt i evigheter. Eller jag har inget emot att han träffar sitt ex och tar en fika. Men vi kanske är en på miljonen...

Kära tjejer! Försök att finna tilliten till era karlar, att de inte kommer göra något som sårar er, försök att se saker och ting i andra perspektiv - vad är en liten sak och vad är en stor sak när det kommer till saker som närmar sig svartsjuka. Sköt om era inre och försök känna er trygga, vackra och lyckliga med era karlar!!! Ni är prinsessor och det ändrar inte fåninga svensexor på!

• viktualia

Mia81 - skönt att höra! blev orolig för dig där!
    Sköt om dig, strunta i tjatet och du kommer få tidernas bästa bröllop! Med eller utan perfekt dukning!

*kram*

Svar på tråden Jobbigt med svensexan