Inlägg från: Mycket långt kvar |Visa alla inlägg
  • Mycket långt kvar

Summan av allt

Jasså, är det här ni är? (sagt med gnällig röst, som mormor i Jonas Gardells "Mormor gråter".

Jag har semester! Och japp, jag har vaknat av det hemtrevliga regnsmattrandet mot rutan varje morgon. Tackochlov gillar jag inte sol så mycket ändå.

Kul att se Izunias bilder, bröllopet verkar ha varit suveränt. Du var jättevacker!

Igår bestämde jag mig för att jag ska lära mig spela piano, så vi dammade av sambons synt och så spelade jag engagerat i 5 minuter. Nu har jag tröttnat igen. Antagligen blir det lättare när jag fräschat upp notkunskaperna lite, det var trots allt ett tag sen flöjtlektionerna i 4:an.

Idag ska jag på modeveckanevent, och imorgon spelar jag skivor. Det blir kul! Lite ljusning i spöregnet, iaf.

• Mycket långt kvar

Gemma, verkar meckigt med din kompis. Lycka till! Jobbigt om du kommer på att det inte är värt det, fast hon tycker det, och måste göra slut.

• Mycket långt kvar

Hihi, jag utnyttjade också Synsam-rean. Hade turen att ha bokat tid för flera veckor sen, och la då undan ett par Dior-bågar. Just igår när jag hade min tid började alltså rean, och jag fick 750:- rabatt. Super! Dessutom gjorde de klart glasögonen tills idag eftersom jag åker bort nästa vecka. Så himla bra.

• Mycket långt kvar

Just det, en etikettfråga till er världsvana damer. Kan man ha hatt vid matbordet på en finare restaurang? Alltså en liten skophatt typ 40/50-tal?

• Mycket långt kvar

Gemma, Baxendale är bra men jag har inte hört den... Är det en ny skiva? Du får gärna skicka.

Tycker det är helt idiotiskt med dessa kopieringsskydd, och faktum är att du kan skicka tillbaka skivan till skivbolaget så skickar de en icke kopieringsskyddad tillbaka (om du meddelar att du inte kan använda den, vilket du ju inte kan).

Du har mac va? Det kan hända att macen går sönder om du försöker spela kopieringsskyddade skivor i, tyvärr.

forum.macworld.se/lofiversion/index.php/t578.html

• Mycket långt kvar

Tjiho! Nu är det bestämt, vi förlovar oss 080808 och gifter oss 101010. Så japp, jag gör definitivt skäl för mitt namn.

• Mycket långt kvar

Tack, hörrni. Det känns super. Gemma, överaskning hade varit kul... men jag är trots allt kontrollfreak och det hade varit jobbigt att vänta två år på den överaskningen.

Utvandraren: Ja, sambon gillar 101010 för det är ett binärt tal. Jag gillar det också. Vi kommer då att ha varit tillsammans i 6 år och det känns rätt lagom och bra.

Hittills funderar jag mest på ringar och klänning, det kan i övrigt arta sig precs hur som helst. En av mina bästa vänner är designer, kanske jag ber henne om hjälp med klänningen (om hon vill och har tid förstås).

• Mycket långt kvar

Just det ja, Gemma, vovven ska inte ha frack. Men han ska nog vara med vid ceremonin iaf. Och förhoppingsvis har vi två hundar då.

• Mycket långt kvar

Gemma, det blir en petit brabancon eller fransk bulldogg eller mops. De två sistnämnda har dock svårt att andas, känns inte riktigt kul att stödja den aveln.

Isch vad äckligt det lät med råttor och handsnyt. Jag kommer nog aldrig att kunna bo någon annanstans än i Sverige, så lättäcklad som jag är. Är på landet nu, och det är lite på gränsen redan här.

Lycka till Lapinette! Jag tror att våren är en bra årstid att vara nybliven mamma på, men även sommaren. Men å andra sidan finns ju för- och nackdelar med alla årstider.

Ni andra nygiftingar, ska inte ni försöka få barn också? Jag/vi vill inte ha några (som det känns nu, det kanske ändras om 10 år).

• Mycket långt kvar

Jag har aldrig varit hästtjej, men min morfar födde upp travhästar så jag fick rida på dem när jag var yngre (vansinnigt).

Jag är i Småland!

• Mycket långt kvar

St Eriksplan är trevligt! Lycka till med budgivningen, Lapinette.

Jag har läst "Rensa i röran..." och håller helt med om att det är en riktig energitjuv att samla massa skrot. Jag vill slänga allt jag inte använder. Tyvärr går inte sambon med på det, så det blir någon slags gyllene medelväg.

• Mycket långt kvar

Jag tittar på brudklänningsannonserna (till salu) i brist på bättre saker att göra. Det är kul när de skriver ut "endast använd 1 gång". Haha.

Här har vi varken finservis eller silver. Jag sparade pengar när jag var ung, i syftet att kunna köpa saker till min framtida lägenhet. Just för att slippa få en massa grejer från släkten. Klart jag inte hade tackat nej till lite dansk design, men i min släkt är det nog mer ikea som gäller. Bättre begagnat och ickematchande ikea=dålig feng shui.

Mina föräldrar gjorde en grej som jag tycker är rätt smart när de var unga. De åkte till Gustavsbergs fabrik och köpte en hel servis på andrasorteringen. Den var då inte så dyr att de behövde spara den till fina tillfällen, utan det var vår vardagsservis. Jag skulle vilja göra samma sak, orkar inte krångla med olika serviser.

• Mycket långt kvar

Jag är 25, jag. Lite ung! Jag är hemma och är sjuuuk, och tycker supersynd om mig själv. Gemma, jag lovar att maila dig snart... vi flyttar 1/11 och det blir TOTALT kaos så jag har börjat slänga grejer redan nu. Varje kartong mindre vi måste flytta kommer innebära minskad risk för akut hjärnblödning hos mig.

Best case scenario: vi hämtar nyckeln till nya lägenheten 31/10 på morgonen. Vi torkar då ur alla skåp i den så det bara är att packa in. På kvällen, typ vid 18, kommer mina föräldrar (ja, för det är ju på en tisdag) och så flyttar vi snabbt allt på kvällen och börjar flyttstäda. 1/11 klockan 12 har vi flyttstädat klart och lämnar in nyckeln.

Worst case scenario: vi måste göra ALLT på morgonen 1/11. He he he.

• Mycket långt kvar

Det kan vara så att jag bara nämnt den i förbifarten! Men jag är jätteglad, en alldeles nybyggd HR till resonabel hyra som ligger närmare t-banan, stan och vårt hunddagis än den vi har nu! Det blir underbart. Men jag är liite stressad över flyttproceduren.

• Mycket långt kvar

Lapinette, idag går jag på "ditt" värdshus! Ska bli trevligt. Vi firar 2-årsjubileum i helgen. Sjukdomen börjar ge med sig, vilket förmodligen inte är det minsta tack vare att jag var uppe och städade(!) till 4 i natt.

Svar på tråden Summan av allt