Inlägg från: Roslagsbrud |Visa alla inlägg
  • Roslagsbrud

Summan av allt

Caught you!

Apopå körkort: har precis övningskört med dottern - hon fixade Norrtull, Roslagstull, Birger Jarlsgatan och Karlavägen! Fast jag fick duscha när vi kom hem igen - blev lite svettig...

Precis som att jag skulle vilja ha flera bostäder så att jag kunde prova på olika inredningsstilar, så skulle jag kunna tänka mig att ha flera bröllop! Izunias princessvariant, super sofistikerade stilen, Provencebröllop, osv... Shit, jag kanske helt enkelt ska bli en bröllopsfixare?

• Roslagsbrud

Gemma: Ha ha, nu förstår jag bättre! Oj vad du måste ha retat gallfeber på många... Och den klänningen satte du saxen i Fast å andra sidan kan den återanvändas flitigt. Längtar själv efter att få sätta på mig min igen, fast det får nog vänta till nästa sommar - den är ju så utpräglad somrig.

Nja, årliga förnyelse av våra löften är inte riktigt vår stil
    Får helt enkelt vänta tills någon av oss fyller jämt nästa gång. Med tanke på att många planerar sitt bröllop flera år i förväg så kan vi väl göra samma sak med födelsedagar? Boka in sig på ett häftigt ställe, planera färgtema osv. Och inte minst - börja spara!

Tänk vad T ska bli glad när jag berättar det för honom... Finns det någon Födelsedagstorg tror ni?

• Roslagsbrud

Majs: jag är en jätte snäll lärare! Lugn och sansad, inbillar jag mig i alla fall. Minns när mitt ex skulle lära mig köra bil - herregud så osams vi blev! Det slutade ALLTID

• Roslagsbrud

... med att jag klev ur bilen och GICK hem. Han var en värdelös pedagog som fick mig att känna mig som en värdelös bilförare. Så jag anmälde mig till körskolan och 10 lektioner senare hade jag mitt körkort. Ha! Men precis som Gemma var detta i landsorten...

• Roslagsbrud

Lapinette: Västindien? Vår vinter ska vara deras bästa tid.
    Eller så drar ni till Shanghai och våldgästar Gemma!

Vill ni bara slappa eller vill ni vara aktiva?

• Roslagsbrud

Lapinette: vågar man bila i Sydafrika, är det så pass lugnt att det går?
    Annars får du göra som i filmen Sideways - en resa i de kaliforniska vindistrikten. Är helt såld på amerikanska viner efter att ha testat dem!

• Roslagsbrud

Har bara varit gift i 3 veckor men känner precis som Izunia att jag tappat intresset för BT - förutom denna tråd då förstås! Och det är väl sunt i och för sig, att man är programmerad att gå vidare hela tiden.
    Dock trivs jag ypperligt med känslan av att vara gift, att veta att vi gjort ett aktivt val av varandra, att vi inte bara bor ihop av gammal vana och brist på annat (för att överdriva en smula).

Massage är underbart! Våra härliga ungdomar gav oss ett presentkort på Sturebadet för en duobehandling, dvs att man blir ompysslad tillsammans och samtidigt. När jag tänker på att en stor del av deras sommarjobbpengar gick åt till presenten blir jag alldeles tårögd. Var tvungen att skälla lite på dottern för att de köpt någonting så dyrt men då svarade hon bara pragmatisk "ni ska ju bara gifta er en gång så det blir inte så dyrt om man slår ut det på resten av era liv". Det finns hopp för dagens ungdomar!

Lapinette: har du flera husvisningar inbokade?

Brud Juni: jag har fått lära mig att man ska aldrig punktera blåsor men även solen har sina fläckar
    Skämt åsido - kämpa på och se till att bli klar lagom till ditt bröllop. Fattar du vilken härlig examenspresent!

• Roslagsbrud

Alltså Gemma - hur gör du för att bli uppgraderad hela tiden? Checkar du in så sent som möjligt så att de redan gett bort din stol till någon annan, eller flirtar du hej vilt med personalen?

Dela med dig av dina tips - lovar att inte föra dem vidare...

• Roslagsbrud

Och alla ni tjejer - håll tummarna för mig! Drömjobbet har kommit lite närmare men än är jag inte framme. Ingenting är som väntans tider...

Svar på tråden Summan av allt