• Lapinette

Summan av allt

mlu - Han är säkert skum men det gör inget då hans musik är underbar. Vi ska njuta med alla andra i Globen på söndag. Det är första gången på 15 år han är ute på turné.

Gemma - stackars dig! Halsont är definitivt inte skoj. Hade ont i halsen i 2 veckor men är nu botad. Istället började näsan fyllas imorse och jag snöt mig konstant under 1 timma så jag vart tvungen att avboka lunch med fd kollega. Nu är det lugnt igen och jag tror att jag vågar mig på pump ikväll.

• Lapinette

Såg grytinlägget ligga överst i forumet och tänkte på dig Gemma innan jag ens hade gått in här på tråden. Förstod att du skulle in där och debattera.

Grytor är gott och både min mor och svärmor är duktiga grytkokerskor. Själv vill jag bli duktig!

• Lapinette

Jag tycker liksom i allt annat att varje brudpar ska göra som de vill och känner för. Vill nu hon servera gryta, vilket passar ypperligt en halvmulen och kall höstdag, så ska ju bruden få göra det. Vill man slänga ut massor med pengar på en ring, klänning, en speciell champagne ... what ever så är ju även det upp till var och en.

Jag måste få vara lite förvirrad här på tråden men vilka har kvar sina bröllopsdagar och när ska de ske? Tyckte jag hade stenkoll förut men vissa har trillat av tråden och nya tillträtt... eller så är det jag som börjar bli gammal och skruttig i minnet.

• Lapinette

Roslagsbrud - vad skoj! Ett jättegrattis till dig! Vad är det du ska göra? Gud så skönt med en massa semester. Jag har verkligen ett behov av det just nu. Sitter här dunderförkyld och har för första gången sen jag började jobba här (3 år) sjukskrivit mig och legat hemma och snorat i 2 dagar. Nu är jag åter men usch så vimmelkantig jag känner mig.

• Lapinette

Märker att jag har missat något
    Izunia - har du fått jobb? Sorry tjejer om jag är lite förvirrad av mig. 2 dagar utan dator och jag känner mig minst sagt lost.

Stålis - jo tyvärr är det så att även små kaniner kan bli sjuka. Jag ser ut som Rudolf med röda mulen just nu. Jättevackert!

• Lapinette

Men Izunia det måste ju vara perfekt för då är väl mannen i St Anton. Är det i rätt "hörna" av Schweiz så ni har nära till varandra?

Roslagsbrud - hade varit trevligt om du blev kulturminister...för du har väl betalt din tv-license?

Jag har bokat in en middag med en väninna ikväll men vet inte om jag orkar. Skittrist då mannen är i Dublin och det skulle vara så trevligt att gå ut och snacka och dricka vin. Vi får se om jag orkar rycka upp mig eller om det blir att köpa sushi och sen anhalt soffan.

• Lapinette

Vi får se om vi åker och vart vi åker. Jag har vänner i Annemasse, nära Geneve men på den franska sidan. Älskar de franska alperna efter min tid i Annecy.

Nu är jag hemma med min dator. Ställde in middagen med väninnan då jag emellanåt får otrevliga hostattacker. Istället gick jag in och köpte 3 toppar och 1 tröja samt sushi på vägen hem. Kände att jag behövde något som lyfte upp denna förkylda, regniga och utan O innehållslösa kväll.

P.S. O är i Dublin på intervju.

• Lapinette

I maktens korridorer är det främst svart och marinblått som gäller. Diskreta färger och inget som direkt sticker ut. Jag tänker mig alltid för när jag ska ut och hålla presentationer på ledningsnivå på stora företag. Det blir ofta svart kostym och ljusblå skjorta...inte den mer trendiga gråa kostymen med knallröda skjortan. När mannen nu skulle åka till Dublin så frågade han mig om råd och även han åkte i svart Boss kostym, ljusblå skjorta och en diskret slips ...jag tror han tog den som går i wienrött med små blåa detaljer i...självfallet i något dyrt fransk märke (som jag som inte är så märkesmedveten kommer ihåg).

Har en kollega som går i en halvtaskig grå kostym, skjorta i typ mossgrönt och så en slips i klara, glada färger som visar världskartan. Det är hans outfit när han går och har möten med sina kunder. Faktum är att det inte spelar någon som helst roll då han får alla kunder att smälta genom sitt sätt och intelligens. Karln har jobbat världen över och har så mycket vettigt i sin skalle att man känner sig som en stor buffel i hans närvaro.

Usch för förkylningar och speciellt när de avslöser varandra och man känner att ens kroppe mer och mer förvandlar sig till en lös och sladdrig degklump. Uuuuuusch! Jag vill komma igång och komma iform igen. Extrakilot efter sommaren ska bort, bort, bort!

Vad synd det är om oss, Gemma. Attttjoooo! Måste dock erkänna att jag har svårt att hålla mig i soffan utan att göra nytta. Har rensat ut massor med papper och annat inför flytten och igår satt jag och tittade på Sydafrika (igen). Idag har jag städat av min stora hörnsoffa och hoppas nu innerligt att killen som var intresserad av den ringer mig igen....snällla, ring! Jag vill bli av med den innan flytten.

Annars...förutom att jag är ensam för tredje dagen i rad och det är supergrått ute ska jag snart iväg på en höstpromenad med min höstväninna som bor i trakterna. Hon är verkligen höst, orangefärgat hår med kläder i grönt, orange, rött...trodde absolut att hon skulle gifta sig på hösten men det blev i juli istället. Vissa människor slutar inte förvåna en.

Oj, vad jag skriver...snacka om att man är ensam idag.

• Lapinette

Är nu tillbaka efter promenaden i duggregnet med min höstkompis. Hon verkligen njuter av detta väder och utbrast - visst är det underbart! Tänka sig vad man är olika...fast jag måste hålla med om att det är rätt mysigt. Vi gick och småkikade på hus som jag har sett är till salu. Kan fortfarande inte riktigt släppa det där med att ha hus. Sen så blev det att prata eventuella barn. Vi ligger exakt i samma fas i livet. Nygifta 36-åringar som nu försöker att bli gravida. Ännu har vi ej lyckats men förtröstar inte än utan njuter av vin och livets goda.

• Lapinette

Låter härligt med nya boots samt bokläsning. Själv har jag inget lugn i kroppen så jag har inte ens klarat av att slappa framför tv'n trots bra filmer.

Nu sitter jag och mannen (som är tillbaka från Dublin) framför en varsin dator väntandes på soffköpare. Åhhh, jag håller tummarna hårt att de vill ha min soffa. Är absolut villig att gå ned i pris bara att bli av med den...trots att jag älskar den så. Det är nämligen världens skönaste soffa. Man tar en vinkel var (hörnsoffa) och så möts man på mitten. Sen kan man ligga där och dega framför en bra film. Som sagt, något jag inte lyckats med under mina sjukdagar.

Sen när soffköparen har gått tänkte vi ta bussen till Älvsjömässan och trängas med tusen andra för att se Hem 2006. Lyckas lura med mannen dit då det även är Digital mässa.

Och ikväll George Michael på Globen!

Svar på tråden Summan av allt