Nu har jag varit och sett den - "Borat"... Jag lovar - man vet inte om man ska skratta eller gråta åt folks (amerikanares) fördommar och oändliga dumhet! Fast jag skrattade - ibland så att jag nästan tjöt...
Gemma: "Babel" är den nya filmen av Alejandro González Iñárritu, mannen bakom "21 gram" bl.a. Brad Pitt är lysande i den, Cate Blanchett likaså. En film, som precis som "Crasch" (fantastisk!) tar andan ur en. Se den!
Idag har vi, förutom bio, strosat i gråvädret och slask på stan. Lunch på NK och på vägen hem gick vi förbi Hötorget där handlarna skulle till att packa ihop och stänga. Kom hem med 2 kilo gula kantareller och en stor bukett rosor som vi fick för en spottstyver.
Lapinette: Tänk så roligt att få fundera över tapeter och möblering! Nej, det är inte konstigt att bestämma sig efter en kvart - jag är likadan. Går på magkänsla. Drömmen just nu är ett hus i New England inredd i Newport style (ja, jag vet att Newport är ett svenskt märke!). Och så ett hus i Provence förstås, och en lägenhet i New York. Och slutligen en massa tid och pengar (ärvda? Lottovinst?) så att vi hinner vara överallt. Nåväl - Stockholm och Roslagen är inte fy skam det heller!
Ikväll dricker vi en halv torr Riesling och inbillar oss att det fortfarande är sommar, trots snöblasket...