Summan av allt
Tänk att även små damer i dräkt kan vara så oförskämda. Jag hade nog bara stått och gapat chockartat om detta hade hänt mig. Kanske hon liksom jag (i torsdag) hade fått nog?
Åhhhh, vad jag emellanåt längtar till Cannes. Ljumna vindar, vår terrass, promenader i Esterel och vår pool!!! Har ett foto i köket med närbild på mitt ansikte och poolens vackra mosaik i bakgrunden. Tittar på det när jag åt frukost medans det duggregnar utanför. Suck! Försöker tänka så här - underbart att vi har fått uppleva denna period, nu är det dags för en annan del av våra liv.
Till löjrom dricker jag helst champagne men jag ska villigt erkänna att jag är absolut inget proffs när det gäller att kombinera mat och vin. Kan bara de enklaste knepen men champagne går ju till allt !
Vi hade inget dessertvin (där snålade vi in) men däremot så handplockade vi vinerna utifrån en given budget från Gripsholms Värdshus. Hamnade självfallet på vår övre gräns...vad annars? Var på restaurangen ca 1 månad innan bröllopet och provade ca 10 olika viner (hur härligt som helst) och självfallet hamnade valet på två franska, en Chablis och så en rödvin från en ekologisk odling i Provence.
mlu - vad spännande! Snart dags för er. Du vet att du sedan måste visa massor med kort för oss här på tråden.