• Gemma

Summan av allt

Bäst av allt: De ska öppna en Hennes & Mauritz här i vår, säger ryktet! Och ryktet är alltså min väninna som jobbar åt dem som - håll i er nu - "den perfekta kroppen". Japp, hon är alltså utbildad kirurg MEN jobbar alltså som kropp! Bisarrt or what! Så om ni vill skylla på nån för att plaggen inte passar så är det hennes fel. Själv gillar jag henne skarpt för hon är exakt proportionerligt en storlek större än jag på alla håll, så kläderna passar perfekt (36 på mig, 38 på henne).

Kram, G

• Gemma

Ja, komsi komsi! Lovar, you will love it. Det är en väldigt speciell tid här just nu.

Brud Juni: Mmmm, busigt. Har du fått hem din klänning redan? Jag hade min hos mamma och pappa så jag hade inte möjlighet att titta på den förrän på bröllopet! Spännande och lite läskigt!

Kram, G

• Gemma

mlu: Ja, han är så snäll! Och jag var också snäll och hjälpte honom att packa ikväll, trots att jag inte vill att han åker. Är din make borta mycket på jobb? Misstänker det eftersom Hampsted inte är gratis ;) Jobbar du själv förresten?

Brud juni: Det ÄR skitviktigt och en smula ångest detta med budget. För det känns så knasigt att satsa så mycket på en och samma dag. Men helt ärligt, det känns inte alls som om allt tar slut efteråt, tvärtom är bröllopet något som ständigt finns med en i tankarna och på bild under resten av livet.

Grattis till fotografen!!! Tycker personligen att du gjorde jätterätt som valde en person som du känner och litar på. Han som fotade oss var verkligen den enda jag kunde tänka mig att ha, förutom min väninna som är pressfotograf... hon tackade jag men paniken lyste ur hennes ögon så jag bytte självmant till en annan fotograf som inte stod oss riktigt lika nära. Jo, för till och med proffs kan tycka att det är lite pirrigt att plåta just bröllop, har jag förstått.

Men med vår kompis funkade det klockrent hela vägen.

Nu ska jag sova för det är natt och skola i morgon bitti. kram, G

• Gemma

snuskigt tidig morgon... känns inte heltigenom lyxigt.

mlu: min bästis här i Kina är också jurist, trollsländan som hänger här likaså, tänk att ni besitter all denna power OCH all den koncentrationsförmåga (som krävs för att sitta och absorbera det - sorry - absolut osexigaste språk som någonsin uppfunnits), respect! Själv får jag panik av en ynka lagparagraf, begriper inte vad de försöker säga! Saknar helt klart någon sorts intelligens.

Så... jag omger mig med er rara chix som jag kan fråga ;)

Mannen ja... packade ner hans krispiga, nysydda skjortor, kostymen från hans KTH-dagar (funkar än!), en uppsättning leisure wear och vägbeskrivningen till Prada och Victorinox (han ska till sig själv köpa en datorryggsäck för han går och släpar på det där åbäket till PC hela dagarna).

Nu: snabbsminkning. Sen skola + lunch med chixen och lobba för resa till vattenstad + träna på fina, söta gymmet i shoppincentret. Med rulltrappan (ner till gymmet!!!) placerad preciiiis mellan Van Cleefs & Arpels, Hermes, Prada och Tiffanys... Liksom FÖRSTÅR ni hur svårt det är att undgå påverkan?

Kram, G

• Gemma

Izunia... jag hatar att stryka. Så vår ayi får göra det. Men tvätten sköter jag själv! Trots att hon egentligen får betalt för det.

• Gemma

Izunia igen: Om ni bor här kommer ni också ha Ayi. Till och med studentskorna har det. Pris: 500:- per månad.

• Gemma

...åtta timmar i veckan. (Men många Ayis kostar max 15 kr i timmen.)

• Gemma

Utvandraren: Jag ser helt ärligt ingen skillnad mellan Jim Hjelms och M:H:s spetsklänningar! Men om du gillar det här stuket får du kanske boka in några appointments i England... eller USA. Du skulle kanske rentav spara på att åka till Amerika, trots resan?

Eller också kanske du kan hitta något på närmare håll. Jag tjatar om Rembo men hade jag vetat att de fanns på den tiden jag letade känning, hade det garanterat blivit en sån. Allt flängande fram och tillbaka mellan fittings, underklädesaffärer och bastanta brittiska damer var rätt påfrestande. OM du bestämmer dig för att löpa linan ut och köpa en attans dyr outfit utomlands, please se till att NJUTA. Åk med nån tärna eller i alla fall med intentionen att det här är kul! För det misslyckades jag tyvärr totalt med. Nåja. Det blev desto roligare på själva dagen.

Mlu: Vad jobbar din man med? Min är civilingenjör (som så många andra av den här trådens kvinnors makar).

Idag lunchade jag i fyra timmar med chixen på favvorestaurangen, samma som vi var på igårkväll. Sen tog jag taxi till gymmet och tränade duktigt i 1,5 timmar. När jag kom hem skulle jag bara vända i dörren och åka till DVD-butiken för att köpa mig en lyxigt dekadent DVD.box av nåt slag... för mannen är ju väck. Men han hade under tiden sms:at att han bara skulle komma hem och pussa lite på mig innan han reser.

"Vad har du nu glömt"? Frågade cyniska jag, nästan en smula besviken över att inte kunna DVD:a och käka middag i soffan på direkten osm jag planerat.

Men han hade inte glömt nåt. Naturligtvis blev det stressigt ändå och jag fick snabbt vifta ihop en middag till honom, hjälpa honom att kolla kontot osv. En turbopuss var allt som hanns med, och nu sitter jag här, 21 på kvällen och har fortfarande inte hunnit äta.

Jaja. NU är i alla fall kvällen, soffan och TV:n (med nya DVD:er!) min.

Kram, G

• Gemma

Utvandraren: You gorgeous goddess!! Känner mig som ett litet penntroll bland alla er tjusiga filmstjärnor. Trivs fint med det ;)

Ja, nu har man en bild av de flesta, en yttre och en inre... fast om de korresponderar vet jag inte. Har fortfarande mobilnumret till "Lapinette" i min svenska mobil... och du är och kommer alltid förbli Lapinette för mig ;) Men det är nog värre för min gamla ex-chatkompis som är en god vän på riktigt sedan tio år tillbaka... han kallade sig struma. Ehm, vi var yngre på den tiden. Men namnet och minnena finns kvar.

• Gemma

Stålis en JÄTTEKRAM till dig. Du är verkligen duktig, en äkta stålis som kämpar på där borta i obydgen. Så mycket roliga och positiva minnen du kommer att ha sen, som en kompensation för det jobbiga. Anar vad du menar...

mlu vad är coolt i London? Försökte boka bord på Riverside Cafe för ett antal år sen och fick höra att det var väntelista på tre månader. Å andra sidan var jag ju "ingen".

Rembo funkar fint på ett penntroll, även i bröllopssammanhang.

Och utvandraren, jag tänkte också att du var blond, om än en smula dimmig i konturerna.

MLU: Tänk att ens mans jobb kan låta så trist, och ändå kan de bidra med en massa skojiga historier. I alla fall min. Speciellt nu med alla bisarra, kinesiska inramningar. somligt har maffiaundertoner vilket gör mig rätt orolig på riktigt.

Soffa och DVD. Marsch pannkaka.

Svar på tråden Summan av allt