• Gemma

Summan av allt

Gemma: Man får massa tips av majs ;)

Som leder till följande slutsats: Gå in på www.blogg.se och kör hårt. Kram, G

• Gemma

Nu börjar jag bli knasig på riktigt... postar till mig själv ;)

Tror jag behöver röra mig utanför huset, typ gå och handla sallad eller nåt.

Vi ses sen! Kram, G

• Gemma

Hej på er! Nu har jag köpt enormt fula trosor i storlek large för det är that time of the month.

Kram, G

• Gemma

Fru stålhandske: Det lustiga är att en hel del människor per automatik förutsätter att man är en jetset-människa bara för att man bor utomlands. Och Sverige är ju så oändligt lyxigt utan att det kostar en spänn. Här i Kina blir man snabbt förpassad till verkligheten så fort man sticker näsan utanför sin airconditionerade bubbla, inte sant? Har ni också åska precis hela tiden?

Min man var också supersmutsig idag när han kom hem från sin fabrik, och här har jag suttit och väntat på vattenmannen hela dagen, de kunde absolut inte precisera när de skulle komma, bara "någon gång mellan tolv och fem". Eeeeh... så även om man haft ambitionen att göra nåt vettigt av den här dagen fick man raskt ändra planerna, till att ladda upp bilder. Sen hade jag ju en supernice kinesiskalektion i morse.

Diamanter: Jag har ett knippe som min pappa köpte till mig när jag var nyfödd, dem har jag infattat så enkelt jag kan. Utvandraren, jag och mannen satt precis och gluttade suget på just din ring, grattis! Den är helt fantastisk. Bra smak han har, din M2B.

En budgetglamourös grej vi ska göra i helgen, är att gå till skräddaren och låta sy upp en kostym till mannen som han ska ha på chefens bröllop. Och eftersom han absolut vill ha en ljus kostym tyckte han att jag behöver en ny klänning (min tilltänkta / enda är svart med rosa detaljer). Så vi får se, kanske slutar med en ny outfit för mig också. Men just nu känner jag mig bara fet, ful och mensig. Usch. Anti-glamourös så inihelsicke.

• Gemma

Tips: Gå inte in på Mango och testa pyttesmå djurmönstrade plagg i lycra när ni känner er som jag. Det är dåligt för självbilden.

• Gemma

Förklaring: Det är alltså betydligt billigare att låta sy upp en kostym än att hitta en färdig som passar en 190 cm välbyggd man, i den här delen av världen.

• Gemma

Lapinette: Din pappa... har knappast gjort sig förtjänt av en sån dotter.

• Gemma

Alltså: Han ska vara oändligt tacksam att han har dig.

• Gemma

Trollsländan: Jag har haft tre birmor, den senaste dog för två år sedan, då var han arton år gammal. De är helt underbara. Tyvärr är det omöjligt att ha djur när man reser som vi. Krama din från mig!

• Gemma

Trollsländan igen: Censuren släpper inte in mig på din sida men jag ska testa när jag surfar trådlöst för då brukar det inte vara lika kinkigt.

Svar på tråden Summan av allt