Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Godmorgon ladies!

Äntligen fredag... och stressiga veckan slut!! Sooooo nice!
    Hade inte tid att "komma" inom igår så det var lite läsning till frukosten, mycket trevligt må jag säga!

Gemma- Igår blev det sushi till middag, tillbringade kvällen på Alex som har blivit utnämd till den BÄSTA sushi restaurangen utanför Japan! Inte illa... Om ni har vägarna förbi Oslo så bör man stoppa där!
    Jag älskar sashimi med smarrig riesling till!

Stålis- Håller tummarna på att det kommer snart... Jag hade "värmt" upp min m2b med lite hintar och långa blickar i skylten hos fina juvelerarbutiker. Det funkade fin,fint! Fick ett underbart romantiskt frieri i Central Park, New York!

Gemma igen- vill gärna ha tips på fina locations i Frankrike... Kräver plats till 30-35 pax(det har ställt till det för mig hittills, de flesta brukar ta runt 20).

Trollsländan! Stackare... tappa upp ett varmt bad med lite lyxig badolja, tänd lite ljus och skäm bort dig i helgen! Man behöver ju inte lämna huset för att lyxa lite.... Hoppas familjen är frisk snart!!

I morgon ska jag på Operabal... Klå den tjejer!!

Ska klämma in mig i en (nästan)autentisk 1700-t klänning, mask och gå på middag, Carmen(igen) och sedan snubbla runt i wienervals! Jag kan lite, men m2b har inte en aning om vad dans är... Vi missade kursen som ingick i priset eftersom ingen av oss haft tid!

Ciao!

• utvandraren

Godkväll flickor! Gud vad skönt med söndag där jag bara kunde ta det lungt... (röstade igår). Vi har strosat runt i staden och fikat och myst! Alldeles för länge sedan! Man borde ta sig tid till att bara "vara" oftare. Operabalen var pampig och Carmen var bättre andra gången jag såg den nu.... Jag har väldans ont i fötterna efter LÅNG dag i jobbiga skor dock, men vill man vara fin..... M2b hade smoking på sig så han var inte helt matchad med tiden! Men snygg ändå! En sak som man inte tänker på så ofta är hur in i helsike tunga kläderna var förr. På damerna alltså! Inte särskilt mobilt kan jag säga och det finns helt klart en anledning att de bodde i palats och inte lägenheter! Lätt att riva ner saker kan jag säga! Alla vi här i tråden hade naturligtvis haft ett stiligt slott med glänsande salar om vi levt då....

• utvandraren

Angående Tiffanys diamanter så har de nog bara de "bästa" kvaliteterna. De för inget annat i sin kollektion. Min är en river, vvs1 med very good cut. Tror man bara kan komma högre i kvaliteten på klarheten med en IF. Det som är bra med Tiffany är sedan att man kan byta in sin sten mot en större, närhelst man önskar. De tar imot stenen mot 90% av dagens pris och så bra andrahandsvärde är det inte många som har! På det sättet kan man växa med sin ring!

• utvandraren

Fast det bästa med The Tiffany setting är ju att den är så himla elegant... I love it! Jag ser i alla fall inte skillnad på en färggrad hit eller dit i diamant gradering! Men det är nice att veta att man har något riktigt schysst!

• utvandraren

Gemma! Vill gärna se link till slottet i Loire. Alla andra tips är också välkomna!!

• utvandraren

Gemma! Oj vad läskigt.. Var det många hästar? Ingen förskring i världen kan ju väga upp för detta...

• utvandraren

Oj Gemma!
    Det ser verkligen flott ut! Och en rekomendation av Alain Ducasse är ju inte ett dåligt betyg på köket....
    Var alla rum fina?
    Och fick ni ett pris för hela slottet? Jag kan verkligen tänka mig ett höstbröllop där nere med de vackra färgerna och så kan gubbarna jaga en av dagarna!
    Låter spännande med bergssal också, smacka om att vara välisolerat!

Jag hade faktiskt ganska ljumma ambitioner om att rösta... Det påverkar inte mig så mkt ändå! Men mamma och pappa ville verkligen inte höra på det örat så det var bara att lomma iväg!
    Så blev jag också lite nöjd med att ha bidragit till ny regering! Hoppas det händer något i ekonomin nu....

• utvandraren

Lapinette! Gärna länkar till slott i Provence också...

Idag har jag klänning på jobbet!
    Känner mig jättefin.... Det är iofs en ganska enkel men jättefint skuren skjort klänning, men med fina detaljer och höga stövlar är jag tres chic!

Gemma igen! Bra med kontraster, men riktigt tricky att komma ner i tajt jeansficka med fin, fin men hög ring.....
    Värt att leva med men....
    Nåväl det tog kanske kakan av dagens I-landsproblem!

• utvandraren

Lapinette!
    De ser jättefina ut de med!
    Slottet i Aix, hur många rymmer det? Inte väldigt informativ hemsida...
    Och vilket hade bäst mat?

• utvandraren

Alain Ducasse är kökschef på restaurangen mad samma namn i Paris, har 3stjärner och kräver 6månaders framförhållning eller stora mutor att komma in på....
    He's BIG girl.....

Svar på tråden Summan av allt