Summan av allt
Utvandraren: "Smäcker" - fantastiskt ord, tack för att du dammade av det åt mig ;)
Utvandraren: "Smäcker" - fantastiskt ord, tack för att du dammade av det åt mig ;)
Trollsländan, vad pluggade du? Själv har jag pluggat små smulor här och där, men även om jag är diplomerad reklamkreatör känner jag mig nog mest av allt autodidakt. "Streetsmart" fick jag höra att jag var för några veckor sedan, vilket gjorde mig rysligt stolt.
Får kramp och vuxen-damp av att plugga.
utvandraren: Självlärd.
Fru Stålhandske: Jag glider tack och lov i de kinesiska kläderna med relativ lätthet och små fötter har jag också. Men för mannen är det en mardröm! Speciellt ärmar och ben är för korta... det gäller förresten oss båda två.
Vattnet är nog lättare för oss, jag ringer bara deras engelskspråkiga hotline.
Nu är det jättejättesent, bara så ni vet. Gonatt, G
Åååååååå grattis! Men dummisen, varför kan han inte överraska dig? Jaja, ni har i alla fall mitt fulla stöd i allt utom när det gäller att klä hunden i frack. Sorry, där går min gräns. Jag har sagt det förr:
Hundfrack - nej tack!
MLK igen: Har ni bestämt nåt mer? Typ... färg på nagellack? Det var det första jag bestämde, ett år efter att vi träffades. Inte svårt, favvofärgen.
Ååååååååååå vad jag är trött. Sov nästan inte alls. Vi hade en skithög elräkning så vi höjde temperaturen... och det var nästan trettio grader i sovrummet :( Nu ska jag ta taxi till Fitness First som är det lyxiga lilla favvogymmet, inte det stora vräkiga i hotellet mittemot, gillar inte det. Fast det är bra att ha två att välja på såklart.
Tar f.ö. taxi så sällan jag kan, även om det är billigt (14kr till gymmet) är det ändå dyrare än tunnelbanan (3kr) och framför allt är det farligt för den redan hårt ansträngda miljön. Men nu orkar jag bara inte tillbringa 45 minuter ihoppressad i underjorden.
Kram, G
Dum tött dag idag. Skriver mer i morgon. Kram, G
Är sjuk, mår illa, har feber, vet inte vad det är med mig. Igår blev jag bara så trött på att det kan vara så äckligt här. Hos pedikyristen karvade hon bort så mycket hud på tån att det började vara. Skitstor infektionsrisk i den här stan!
Sen gick jag till den lyxiga matbutiken med västerländsk mat och då sprang en stor råtta över golvet. Kassörskan snöt sig i handen när hon plockade ner min mat. Och taxichauffören hade fruktansvärd andedräkt. Allt blir inte bättre av att det är 37 grader varmt och åskar hela tiden.
Längtar till hösten. Eller åtminstone tills jag blir frisk och känner mig glad över att vara här, igen.
Kram, G
Roslagsbrud: Jag har just shakat ihop en Cosmopolitan och låter tån simma runt en stund i den, känns fina fisken. Tack för tipset! Kram, G