• Lapinette

Summan av allt

Gemma - kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om hela mitt hem plus djur brann upp. Bara att skiljas från min soffa kommer att bli jobbigt (när den ska säljas vid flytten). Tänk er alla minnen man har i sitt hem. Foton, brev, små saker man fått som är oersättliga.

utvandraren - låter underbart med Carmen men visst är det inte direkt smidigt med stora klänningar. Glida omkring i dessa klänningar och se oberörd och världsvan ut. Inte direkt något för oss i dagens samhälle som gärna går i jeans och gymnastikskor.

• Lapinette

Även om jag inte ska gifta mig...älskar att titta på franska slott och att semestra där. Om du, utvandraren, är intresserad av slott i Provence så har jag ett par i bakfickan. Har dock inte varit där på bröllop utan som vanlig weekend gäst.

• Lapinette

Jag är nog mer "feminin" än den genomsnittliga svenskan. Älskar att gå i klänningar och var "finklädd". Dock är jag det endast när det finns tillfälle för det. Har liksom inte klänning på jobbet utan sitter här i svarta långbyxor och skjorta.

Att springa omkring i högklackat har även det varit min melodi men jag måste erkänna ju äldre jag blir desto mer bekvämare.

Gemma, hur mås det i foten?

• Lapinette

Ha, ha...du är riktigt inställd på en Tiffany. Du får glimra extra med ögonen, baka massor av mannens favoritkakor så kanske det kommer en liten söt ask.

Själv satt jag igår och la vår första gemensamma budget. Jag är ju en sån där kontrollidiot som har all min ekonomi i årsplaner i Excel. Kan säga att det var mycket roligare igår när jag även fick lägga till mannens lön. Han såg helt vettskrämd ut när jag kom ut strålande glad i vardagsrummet och berättade hur mycket möbler, resor och sparande vi kan göra nästa år.

• Lapinette

utvandraren - min man var mäkta stolt i morse när han såg att hans röst hade gett resultat ...då menar jag i Kommunvalet (där han fick rösta).

• Lapinette

Det är fint med klänning! Har inte börjat med stövlar än men när stövlarna åker på blir det gärna kjol till jobbet.

Här kommer det två små slott vi har bott på. Det här ligger utanför Avignon och har underbart god mat och trevliga rum.
    www.chateaudemazan.com/

Det här ligger i Aix en Provence. Vet att dessa ordnar bröllop.
    www.chateaudelapioline.fr/

• Lapinette

Hmmm...bäst mat, svårt att säga men jag har det senaste minnet från Mazan och en enorm middag där vi båda inte ens orkade äta upp efterrätten. Min man åt där foie gras tillagad på 8 olika sätt...mmmmm så gott!

Vet inte hur många Pioline rymmer. Vi bodde i deras annex och hade en egen liten trädgård i samband med rummet. Vet dock att de tar emot bröllop då det var ett av alternativen vi tittade på innan vi bestämde oss för Mariefred. Hade även några favoritrestauranger i Mogins som stod högt på listan.

• Lapinette

Min man har precis beställt 10 flaskor av vår bröllopschampagne....för det var så billigt på internet. Observera att vi fortfarande har någon flaska kvar...trots att vi har druckit flitigt och haft många anledningar att fira i sommar.

Alla flaskorna är fraktade till hans mamma så det blir att ta ett par var varje gång vi är på besök.

• Lapinette

Min vigselring ser ut som Lucida fast i vanligt guld. Har nio diamanter som går runt ca halva fingret. Är jättenöjd!

• Lapinette

Här kommer länken till JeanMarc Garel. Både min förlovningsring och min vigselring är i det märket. Dock så hittar man inte min vigselring på websidan men förlovningsringen är en Triology.

www.jmgarel.com

Svar på tråden Summan av allt