• hanna-jo

Tips o ideer till möhippa på vintern...

Hej på er!!
    Jag har fått den otroligt stora äran att bli brudtärna i februari nästa år.. Redan nu sitter jag och filosoferar på olika ideer som man kan utsätta sin bästa vän (bruden) för. Just nu har jag hjärntorka och skulle bli sååå glad om Ni vill dela med er om era möhippor eller planering av möhippa. Möhippan jag ska planera kommer att ske i vinter..
    Tack på förhand!!

• Svar på tråden Tips o ideer till möhippa på vintern...
  • Senvinterbrud-06

Mina tärnor och vänner tog mig på kryssning med många uppdrag att utföra.
    Blev hellyckat! :)

• halstabletten

Tips som jag läst i andra möhippetrådar här är att inte välja aktiviteter som är "för dyra" för att folk ska ha råd att vara med, alt. att göra vissa aktiviteter frivilliga.

De flesta brukar uppskatta roliga grjer som inte är alltför skämmiga.

Ett lite skojigt uppdrag som en bekant fick på sin svensexa var en inköpslista, sedan fick han ränna runt på COOP och "sno" dessa varor ur folks kundvagnar. En tant hade visst blivit rosenrasande när han tog hennes pepparburk, haha.

Lite snällare kan vara att scrappa ihop ett album åt bruden (alla på hippan tar med kort på sig själva, bruden eller båda två), alt att i efterhand scrappa ihop ett album med kort från hippan som hon får på bröllopet.

Aktivitetetsförslag:
    -Bada badtunna
    -gå på restaurang
    -Sminkkurs (FACE el. MakeUP STORE)
    -Hyra någon film med bröllopstema tex "Bröllopsfixaren"
    -Tipsrunda
    -Husmorstest
    -Karaoke
    -Äventyrsbad

• hanna-jo

Vilka trevliga och roliga idéer ni kommer med.. Gärna fler..
    Tack snälla ni som hjälpt mig..

• AnnaBl

curling
    klättervägg
    danskurs

roliga aktiviteter där alla deltar

• onsdag i oktober

Visst är aktiviteter roligt. Bra förslag har getts tidigare. Det jag uppskattade mest på min möhippa var dock alla speciella saker mina vänner gjort för mig. En fotobok om mitt liv med kommentarer. Frågor om mig och min blivande. Händelser och minnen de hade av mig. Jag är lite egoistisk förstår ni Vill gärna känna mig ompysslad.

• GretaG

onsdag - känner igen mig i det där med att vara ompysslad. VAd kul att du haft din möhippa! JAg vill oxå annordna möhippa, låter så roligt!

• onsdag i oktober

GretaG: bli ompysslad, visst är det mysigt Jag gillar ompyssling som överraskningar och att man känner sig lite speciell. Gillar också "klassisk" ompyssling med massage, mys i bastu och liknande.

På min möhippa hade vi bla femkamp men även lugn och ro hemma hos en kompis. Själv gillar jag balansen med både och. Vad säger ni andra - vill ni helst hitta på en massa saker eller vill ni ta det lugnt?

• onsdag i oktober

Kom på en sak - tiden för möhippan.
    Vad säger ni andra om det?

Själv blev min möhippa nästan 3 månader innan bröllopet pga att alla vänner skulle kunna vara med. Uppsakttar själv att jag fick dela dagen med alla mina vänner och hade en fantastisk dag. Skulle inte vilja bli hippad helgen innan bröllopet men nu 5 veckor kvar hade det varit roligt att se fram emot lite överraskningar Jaaaa, jag är egoistisk

• GretaG

Greta G är mkt för action och lite ro att prata med kompisarna o mysa. Svårt med picnic på vintern kanske...sitta i en bastu eller bubbelbad o dricka skumpa...
    Middag hemma hos all ggr för en middag på restaurang...:D

Femkamp, inte så pjåkigt! Kast med liten snöboll...sextio meter pulka, sälja snöbollar på stan med värmekjus på, 1000 m skridsko i ballerina dräkt...

:D:D

• Berner

Bubbelbad och eller bastu med lite goda tilltugg är ju inte dumt.
    Jag gifte mig för 2 veckor sedan och mina vänninor hade inte tid förrän sista veckan och då hade jag drabbats av ryggskott! ( Lyckades bota det mäst akuta innan dagen D)De köpte biljetter till mig och sig själva på Ladys night inkl. mat i oktober och så drack vi bara lite vin och åt en ostbricka den dagen som var tänkt som möhippa igentligen.Lite överraskning blev det, men de visst om hur det stod till eftersom vi är grannarmed en av dem. Jätte mysigt och snäll att tänka på att jag skulle må bra inför den stora dagen

• onsdag i oktober

Härligt Berner. Just att de tänker på den blivande bruden - vad är bäst, roligast mest uppskattat för henne.

• GretaG

det är ju faktskt det möhippan handlar om tycker jag, fokus på bruden. O göra det HON tycker mest om o släppa sina egna behov...

• Berner

Och sedan har jag något att se fram mot att göra tillsammans med mina vänner när jag förhoppningsvis är helt återställd i ryggen. Det värmer att veta var man har sina vänner!

• hanna-jo

Ni kommer med så trevliga och bra idéer så det blir svårt att välja, hehe..
    Tack snälla ni!!

• anna66

Prova på att teckna kroki det var mycket roligt på den hippan jag var med om.

Svar på tråden Tips o ideer till möhippa på vintern...