• JeckaH

tecken på utbrändhet?

Jag blev helt slutkörd i våras och fick ta en timeout ett par veckor. Det gick faktiskt så långt att jag bröt ihop totalt på mitt arbete och fick sitta hos min chef och gråta i flera timmar. Min chef var väldigt stöttande som tur var och jag gick hem för att vila upp mig. Där jag jobbar har vi personalvård där man kan få hjälp av psykolog, så jag fick en tid meddetsamma.
    Det ända som hjälper är att vila, vila, vila och samtidigt inte isolera sig. Jag sov och sov, träffade vänner och tittade inte på en klocka under de här veckorna.
    Sakta började jag att bli bättre och jag är glad idag att jag tog min kropps signaler på allvar.
    Jag har nu lärt mig hur jag ska handskas med både inre och yttre stress med hjälp av att jag fick vila och prata med psykolog. Jobbar heltid igen och det fungerar jättebra.
    Gå inte för länge och känn såhär! Berätta läget för chefen och sök hjälp. Men framför allt, VILA! Ta en timeout!

• JeckaH

Eller bara en hotelnatt med mannen i lugn och ro utan barnen. Säkert finns det någon i din närhet som kan ta hand om dem under tiden! Bra för barnen också att få ett litet brejk från vardagen och träning på att sova borta :).

Svar på tråden tecken på utbrändhet?