• 6-train

Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!

Fundera på varför du tycker det känns så otroligt jobbigt.
    Vad är du rädd för ska hända egentligen?
    Att han ska lämna dig och gå tillbaks till henne?

Jag tycker det verkar som om han har förklarat att han verkligen inte är intresserad av henne mer än som vän, och då måste du försöka lite på honom!

Tillit är väl grunden i ett förhållande?? Om inte detta finns så tycker jag att man har mycket att jobba på.

• 6-train

Håller verkligen med Kentfantast, Swing, MysEtt och Anina!!! :)

Man måste finna en lösning tillsammans som fungerar för båda två.

• 6-train

Kentfantast, EXAKT!!! Kunde inte beskrivit det bättre själv!

• 6-train

Men Mian,

Har ni pratat mer om detta då? Har du förklarat för honom hur du känner??

• 6-train

Självklart ska du gå!

Absolut inte som "hämnd" utan för att jag fortfarande inte kan förstå hur man kan vilja "begränsa" varandra även om man är ett par. Självklart måste man kunna träffa kompisar och ha roligt med dem trots att de är av motsatt kön, och utan att ens partner är med och "bevakar"! Tycker iallafall jag :)

Dock ska man såklart alltid vara öppen med detta och inte ljuga eller smussla.

• 6-train

Modestie,
    Känner själv snarare "been there, done that" inför att man skulle känna någon sorts "spännning" med ett ex.

Men visst man har ju alla olika känslor och baggage med sig från tidigare förhllanden. Men jag fattar ändå inte riktigt liknelsen med ditt ex??
    Om jag förstod det hela rätt så var det ditt ex som "ville något mer med dig" när ni sågs trots att du hade sällskap med en annan. Stämmer det?
    För det är ju inte alls samma sak som om han skulle velat något mer med dig och haft sällskap själv?!?!?! Vilket ju är det TS oroar sig för.

• 6-train

Aha! NU fattar jag ju! :)

Du tänkte att Mians pojkväns ex skulle stöta på pojkvännen såklart! Jag är lite korkad!! ;)

Men som sagt jag tror inte det är så i vilket fall som helst (enligt hennes beskrivning) och framförallt så tror jag att man måste lita på varandra i sådana situationer. Du gjorde ju inget med ditt ex även om han föreslog det! ;)

Och i detta fall verkar det ju verkligen endast vara vänskap mellan honom och exet. Särskilt eftersom både han och hans ex gärna skulle vilja att Mian träffar exet.

Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!