• viktualia

Problem nr 348930

1. Varför kan inte han flytta in till dig och ni hyra ut hans i andra hand?

2. Flytta in hos någon annan... hm.. jag har gjort det två gånger.. INGET att rekommendera men funkar om båda verkligen anstränger sig. Man måste ha en förutsättningslös diskussion om inredning, förvaringsutrymmen och dylikt. Själv har jag tex levt med garderobslösning i form av lådor under sängen = vilket förhållande som helst kan krascha pga sånt... Var tuff i förhandlingen och kräv en fullständig genomgång av förvaringsutrymmen... själv har jag fortfarande ägodelar som står hos mina föräldrar för att de inte får plats i sambons och min gemensamma tvåa... saker där hans motsvarigheter fyller två överskåp *surar lite*

3. Rätt många hyr ut sina förstahandslägenheter i smyg. Finns det inte nån kompis som kan låna din lgh lite grann?!?

• viktualia

Ska jag vara ärlig så tycker jag att ni ska bo kvar på varsitt håll ett tag till. Det är bättre att vänta tills magkänslan är bra och det inte känns så främmande.

Bra att ni pratat om förvaringsfrågan från början! MYCKET viktigt det där med var man ska göra av sina handväskor, trosor och pluggböcker.... Viktigt för att vardagen ska fungera. För att inte tala om schampoflaskor och tamponger...

Bostadsrätter går VISST att hyra ut, men det lät ju inte aktuellt om det var fel ort i så fall.

Men som sagt: Vänta tills magkänslan är mer konstant positiv.

Svar på tråden Problem nr 348930