Inlägg från: Saffranin |Visa alla inlägg
  • Saffranin

September 2007 !!!

Hejsan!

Vi skulle egentligen ha gift oss i september, men festlokalen var redan fullbokad då så nu blir det 6:e oktober istället. Lika bra egentligen för det visade sig vara billigare i okt
    Var ska ni gifta er? Jag försökte boka kyrka igår, men han sa till mig att höra av mig igen i början på nästa år... Lite tidigt ute kanske

• Saffranin

Vi gifter oss strax utanför Göteborg. Tycker oxå att det hade varit skönt att få allt bokat egentligen... Speciellt nu när vi bokat festlokalen och nästan MÅSTE få den kyrkan om det inte ska bli så långt att ta sig emellan...

Såg förresten att det kommit en ny tråd för september -07. Kanske borde vi fortsätta där så kan de oxå vara med i diskussionen?

• Saffranin

Vi har oxå börjat fundera på det mesta lite grann ... Kan inte riktigt låta bli

Bestämt och pratat med tärna och toastmastrar (en tjej och en kille), men väljer mellan 2 vad gäller marsalk.

Känns lite konstigt att man ska gifta sig ibland dock... väldigt vuxet och så. Kanske för att vi är först i gänget. Jag har aldrig varit på nåt bröllop ens

Billa: Insåg oxå sen att det bara var för Göteborgare, men i o f s är jag ju egentligen på fel månad oxå så...

• Saffranin

Tossi: ja, visst vore det bra om man kunde få se hur det går till...

Ska alla här gifta sig kyrkligt eller? Vi kom fram till det efter lite velande fram och tillbaka. Lyckades förresten boka kyrkan igår trots allt. "Festlokalstanten" tyckte inte att jag skulle ge mig.

• Saffranin

Har ni börjat fundera på inbjudningskort än? Jag vet inte om man ska göra själv (verkar krångligt... är inte direkt så pysslig) eller beställa nånstans ifrån (men de jag har kollat på känns så tråkiga! Man kan bestämma så lite själv hur de ska se ut verkar det som).

• Saffranin

Billa: Hur gjorde du då? Är verkligen kass på sånt där... Folk här pratar om embossing(?) och sånt och jag fattar ingenting. Skulle vilja hitta nåt enkelt sätt som ändå såg snyggt och elegant ut

• Saffranin

Vi valde tidig höst pga

*Alla vackra färger (förhoppningsvis... är lite rädd att alla löven fallit i okt. Men som sag, man får väl se i år.)
    *Vi inte ville ha ett regnigt sommar eller vinterbröllop (på hösten är det däremot helt ok om det regnar. Regn och rusk, levande ljus och varma färger)
    *Det blev lagom lång tid att planera från 17:e augusti när vi förlovade oss.

Tossi: Smart att skicka save-the-date kort på alla hjärtans dag!

Billa: Låter jättesnyggt!! Jag har kollat runt lite på olika möjligheter nu och kommer nog oxå göra egna. Jag är inne på antingen gul, orange eller röd botten, men min pojkvän vill helst ha vit. Hmm typiskt, trodde inte han skulle lägga sig i det

• Saffranin

Nu har vi varit ute i skogen och plockat gula löv. Tänkte att man kanske kunde ha dem på inbjudningskorten, i kuverten eller nåt.

Vi ska vara på ett slott. De fixar maten, serveringen och allt sånt. Känns grymt skönt att slippa tänka på det, men vidare billigt blir det förstås inte... Är helt otroligt fint där dock och en annan sak som är bra är att våra gäster kan sova över om de vill. Vi ska sova i deras svit och kommer nog att ha presentöppning dan därpå för dem som är kvar.

• Saffranin

Billa: Låter jättemysigt med bröllopsnatt på torpet!

Tossi: Vi tänkte ha presentöppning dan därpå så att folk får en anledning till att sova över. Det kommer kosta 750:- per person så vi är lite oroliga att många väljer att åka hem istället. Känns oxå som det kan ta en hel del tid och på bröllopsdan är det så mkt annat som ska hinnas med.

Vi ska ha rött, gult och orange som färger.

• Saffranin

Välkommen höst bröllop!

Hur långt har du kommit i planeringen?
    Jag har själv helt snöat in på inbjudningskort för tillfället... kan bara inte välja hur de ska se ut!

Kyrkligt el borgligt?
    Bokat festlokal?

• Saffranin

Andie: Vi ska ju egentligen gifta oss 6 oktober, men jag skriver lite här ändå eftersom jag inte hittat nån tråd för oktoberbröllop... slutet på september el början på okt kan väl i o f s kvitta. Hoppa in du oxå tycker jag! (Hoppas det är ok med dig, Billa? Trots allt din tråd...)
    En stor fördel är ju oxå att man kan få massa tips sen när alla utom man själv redan gift sig

Hej, Bellaboll (skojigt namn förresten)

Grattis till bokningen Tossi!

Vi fick vår bekräftelse idag, men det verkar som det blir dyrare än de sa från början Låg redan över smärtgränsen egentligen...

• Saffranin

Höst bröllop: Hur ser senaste förslaget ut då? Jag är inte helt nöjd med mina än och behöver lite tips på hur man kan göra.

• Saffranin

Höst bröllop: Låter verkligen snyggt!
    Så långt som till kläderna har vi inte kommit än... har bokat festlokal och kyrka, bestämt toastmastrar och tärna, funderar på sånger i kyrkan och inbjudningskorten.

Ska ni ha någon sång i kyrkan och i så fall vilken?

• Saffranin

Hej, hej!

Händer mkt om man inte är här på några dar ser jag! Kul att vi blir fler hela tiden!

Vi har ca 80 på gästlistan. Bjuder de flesta kusiner och far- och morbröder. Men det beror ju lite på hur många man har oxå.

Annars ligger vi lite lågt med planerandet för tillfället. Mkt annat som händer. Kikar dock nervöst på träden varje dag och hoppas att de inte ska gulna så fort. När faller löven egentligen?

Tossi: Vad ska din kör sjunga då? Letar förgäves efter just DEN låten. (min kompis ska sjunga)

• Saffranin

Elja651:

Vi tog till slut den dyraste lokalen eftersom den trots allt var så mkt finare än de andra. Kändes tråkigt tyckte vi att veta att man valt det näst bästa. Vi tyckte båda att festlokal kändes viktigt att satsa på och kanske hellre spara in på brudklänning, blomsterarrangemang m.m.

Svar på tråden September 2007 !!!