• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Saffranin

Hejsan!

Vi skulle egentligen ha gift oss i september, men festlokalen var redan fullbokad då så nu blir det 6:e oktober istället. Lika bra egentligen för det visade sig vara billigare i okt
    Var ska ni gifta er? Jag försökte boka kyrka igår, men han sa till mig att höra av mig igen i början på nästa år... Lite tidigt ute kanske

• Billa

Västerås! Jag har hört folk som bokat kyrka ett år i förväg och då har det varit fullbokat. Fast då gäller ju det vår och sommar. Men jag blir så nervös för att allt ska vara fullbokat så jag vill få det gjort!'Vart ska ni gifta er?!

• Saffranin

Vi gifter oss strax utanför Göteborg. Tycker oxå att det hade varit skönt att få allt bokat egentligen... Speciellt nu när vi bokat festlokalen och nästan MÅSTE få den kyrkan om det inte ska bli så långt att ta sig emellan...

Såg förresten att det kommit en ny tråd för september -07. Kanske borde vi fortsätta där så kan de oxå vara med i diskussionen?

• Tommys Jenny

Jag bara väntar på att rätt datum ska dyka upp så att jag kan boka kyrka! Jag är halv-färdig med festprogrammet och fick prover på våra inbjudningar idag!
    Jag är lite väl tidigt ute, men det är så många som tröttnar på planeringen ett tag och jag har tid att ledsna ett par månader. Utan att behöva få panik!

• Tossi

Jag hoppar väl på den här tråden också då :)

Vi har börjat planera texter(till inbjudan osv), musik, kyrka, lokal, bukett, klänning, ja det mesta lite smått.
    Vi har bestämt oss för festlokal och kyrka, men det är så mycket man behöver fundera på. Vi kommer börja boka i mitten av september :) Känns så spännande att det börjar hända något. Men det är inte så stor risk att de ställen vi valt är upptagna eftersom vi bor ute på landet.

• Billa

Saffranin; Men den andra va ju bara för folk i och runt GBG. Så uppfattade jag det iaf.

Jag har bestämt vem som ska vara min tärna (min syrra) , hon ska även fixa mitt smink och hennes kompis ska fixa mina naglar!

• Tossi

Billa: Jag har också bestämt träna, men bästa vännina. Hon blev jätte glad :)

Min m2b har bestämt bestman (heter marsalk på svenska tror jag) kommer bli en av hans kusiner.

Roligt att se att man inte är ensam om att vara ute i god tid! :)

• Saffranin

Vi har oxå börjat fundera på det mesta lite grann ... Kan inte riktigt låta bli

Bestämt och pratat med tärna och toastmastrar (en tjej och en kille), men väljer mellan 2 vad gäller marsalk.

Känns lite konstigt att man ska gifta sig ibland dock... väldigt vuxet och så. Kanske för att vi är först i gänget. Jag har aldrig varit på nåt bröllop ens

Billa: Insåg oxå sen att det bara var för Göteborgare, men i o f s är jag ju egentligen på fel månad oxå så...

• Tossi

Saffranin, vi är också först i vår vänkrets och bland mina släktningar. Jag har inte heller varit på ngt bröllop, funderar på att smita in på ett för skojs skull :)

Jo, vi har pratat med Toastmadame, tänker bara ha en.

• Karin.B

Ska gifta mig 1 september nästa år och allt har varit bokat sen i Januari i år! det var jätte svårt att få tider som passade!

Svar på tråden September 2007 !!!