• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Bellaboll

Välkomna till tråden alla september brudar :)

Elja651: jag skulle ha valt alternativ 1 eller 2. Man vill inte sitta i en sunkig lokal på sin bröllopsdag.

Annars tar vi det väldigt lugnt med planeringarna, men jag fick här om dagen lite panik över bröllopsresan. Vi tänkte åka så snart efter bröllopet som möjligt och vara borta några veckor. Men för det krävs ju planering och bokninga av flyg osv. Fast först måste vi ju bestämma vart vi vill åka.
    Är det någon annan som redan har bestämt vart bröllopsresan bär av? Berätta! Jag är nyfiken :)

• Tossi

Vi ska åka till Egypten, ett av våra drömresemål.
    Så vi tänkte gå till resebyrån och beställa resan om ngn /-r månad/er. Ska höra med en av mammas vännior som har en dotter som är gift med en egyptier och se vad hon säger om det resemål vi valt. (Alltid bra med insider info)
    Vi ska också åka direkt efter bröllopet, typ måndagen efter.

• e.m.

Egypten, härligt! Har hört att det är fantastisk snorkling där!

Ni septembertjejer som ska åka på bröllopsresa direkt (tänkte vi också göra). Vart är det bäst väder då? Först hade vi tänkt oss Thailand, men jag har fått höra att det är mitt i regnperioden då :(

• September mys

bali ska visst vara fint nu =) man kan ju kolla vart de flesta resorna går just nu och utgå ifrån det...
    ska sätta in oss i det snart, annars har vi planer på thailand januari 2008 så där en tre månader efter bröllopet =9 kan vara skönt att ha nått att se fram emot

• gräddbakelsen

Hej!
    Här är en som också valt september!
    den 8.
    Vi har bestämt lite smått som lokalen och tärnor. Jag har provat klänning en gång med. Fast jag har drömt och planerat detta läääänge innan det blev på riktigt!
    Är det nån som ska gifta sig i Bohuslän?

• Tossi

gräddbakelsen välkommen till tråden!
    Tyvärr kommer jag från Skaraborg, vet inte riktigt vart de andra kommer ifrån.¨

Ska ringa och prata med kantorn idag om vilka sånger vi vill ha, vet inte om hon vill vet psalmer också nu men det får jag väl fråga henne. Kören har nämligen börjat öva inför nästa år nu :) Spännande!

• Bellaboll

Välkommen gräddbakelsen!

Nu blev jag sugen på gräddtårta pga av ditt namn :)

Vi ska gifta oss i Viken och ha festen i Helsingborg.

Tossi: Egypten är fin fint. Har varit där två ggr. Tycker man om undervattenresor som att dyka eller snorkla så är det fantastiskt. Men det är också spännande att uppleva den gamla kulturen och besöka diverse tempel. Lite rädd för att det kan bli för turistigt dock. Har hört om Nilenkryssningar som ska vara underbara och då får man ju se det riktiga Egypten också.

• Tossi

Bellaboll, risken är att vi blir turistiga vart vi än åker eftersom vi kommer vilja fotografera det mesta.

• Gladnalle

Hej alla september brudar.

Jag känner att jag oxå måste hoppa in här=) Jag ska gifta mig 8 sept.
    Vi hade planerar 1 sept, men då va festlokalen bokad, så vi flyttade en vecka. Vi har inte planeat ngt mer än vad festen ska vara och vilken kyrka det blir. Hoppas på att vi kan ge varandra mkt stöd och ideér =)

• Billa

Nu är lokal och kyrka bokad!!!!
    Vi gifter oss i västerås-västmanland!

Har bestämt smycken oxå! Ska ha pärlor! Har dom smyckena redan, utom tiara, har dock hittat en på nätet, men jag fortsätter att titta!

Svar på tråden September 2007 !!!