• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Bellaboll

Nu har jag massor av fjärilar i magen. Har precis bokat kyrkan. KL 16.00 den 15 sep blev det och det blev den kyrkan vi ville ha :)

Skoj Billa att vi gifter oss samma dag, ett år exakt idag :)

Det låter som många av er har kommit långt i planeringen.

• September mys

Vårat färgtema är brunt (svart och vitt) och turkost + röda rosor.
    jag är också helt "insnöad" på inbjudningskort har gjort en massa förslag tidigare men nu börjar ta sig, sambon säger varje gång jag kommer med nått nytt... -åh, va fint den ska vi ha (tills jag kommer med ett annat förslag för då är det samma visa igen *hihi*)
    kyrkbröllop med ca 70 gäster, ingen middag utan bara fika. Vi har stora släkter båda två och vi vill bjuda alla men inte spendera massa pengar på mat.
    Just nu funderar vi HUR vi ska säga till familjen...
    snart ska vi titta på och boka kyrkan och församlingshemmet..

spänande!

• Saffranin

Höst bröllop: Hur ser senaste förslaget ut då? Jag är inte helt nöjd med mina än och behöver lite tips på hur man kan göra.

• September mys

inbjudningskort:
    brun tapet klippt i en fyrkant, hörnen vikta mot mitten så tapeten fungerar som ett "kuvärr" sen ett vanligt papper (svart) även den en fyrkant.. så klart med handskriven text med silver penna. på baksidan av kuväret ska det klistras dit våra namn på en svart pappers bit och vårat monogram som jag har kommit på själv. detta lägger vi i ett vanligt vitt kuvärr eller ett genomskinligt, har inte bestämt än
    hoppas att du kan visualisera hur jag menar... annars så fanns det ett liknande inbjudningskort (fast utan tapet) i en bröllopstidning i våras... vet inte vilken.

lycka till

• Billa

höst bröllop: Det låter som jättesnygga kort! Jag gillar erat färgtema, brunt och turkost!

Bellaboll; Ja igår va det pirrigt! 1 år kvar!!!!! Vi ska boka kyrka på måndag! Å sen ska vi boka tid så vi får kika på bygdegården oxå! Ska pilla med korten denna helg, kolla storlek och så!

• September mys

tack Billa
    sambon ska ha brun kavaj och svarta byxor + väst, turkos slips eller plastrong. och antagligen en mörk skjorta. jag ska ha en blank kjol i off white och en spets överdel, bruna skor och nått varmt över axlarna
    så lång har vi kommit med kläderna, och sen har vi köpt servetter =) hittade bruna + turkosa på ica så jag tog dom på en gång

hur går det för er andra?

• Saffranin

Höst bröllop: Låter verkligen snyggt!
    Så långt som till kläderna har vi inte kommit än... har bokat festlokal och kyrka, bestämt toastmastrar och tärna, funderar på sånger i kyrkan och inbjudningskorten.

Ska ni ha någon sång i kyrkan och i så fall vilken?

• Billa

Vi funderar på att ha orgelmusik! Vi har organist kontakter! Imorrn ska sambon ringa och boka kyrka!!!!!!

• Tossi

Vi har bokat bygdegård nu också, mindre än ett år kvar. Vi gifter oss också den 15 september!

Vi ska ha musik i kyrkan, blir en kör som jag varit med i förut så de gör det gratis :)

Höstbröllop, det låter verkligen super snyggt! Vi kommer också ha många gäster, inte bestämt exakt hur många än dock.
    Vi har planerat att ha middagen bara för närmaste familjen och sen bjuda in alla till festen med tårta, dans, spex och underhållning och ev tal. För i vårt fall var maten det dyra.

• Malmön2006

Men oj så ambitiöst att börja med alla dessa detaljer ett helt år innan! Tänk om ni har en helt annan färgsmak om ett år!
    Det kanske är normalt att börja planera så här mycket ett år innan, vad vet jag?
    Jag gifte mig förra helgen och hade planerat knappt ett halvår innan... Allt gick bra ändå. Stressa inte ihjäl er med allt planerande! LYCKA TILL!

Svar på tråden September 2007 !!!