• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Saffranin

Billa: Låter jättemysigt med bröllopsnatt på torpet!

Tossi: Vi tänkte ha presentöppning dan därpå så att folk får en anledning till att sova över. Det kommer kosta 750:- per person så vi är lite oroliga att många väljer att åka hem istället. Känns oxå som det kan ta en hel del tid och på bröllopsdan är det så mkt annat som ska hinnas med.

Vi ska ha rött, gult och orange som färger.

• September mys

hej jag hoppar in här...
    Vi ska gifta oss nästa år i september, berätta för alla om 2v *lite pirrigt*.
    anledningen till att vi valde september var för att alla vackra färger och det fina vädret förra året, så vi får se i år om det blir lika fint. valde mellan sept och okt, men då vi har flera i familjen som fyller på lördagar just nästa år(!) fick det bli september för att inte gå miste helt om löven

• Saffranin

Välkommen höst bröllop!

Hur långt har du kommit i planeringen?
    Jag har själv helt snöat in på inbjudningskort för tillfället... kan bara inte välja hur de ska se ut!

Kyrkligt el borgligt?
    Bokat festlokal?

• Billa

Välkommen höst bröllop !

Vi vill ha present öppningen dagen efter för det kan lätt stanna av festen om man står där och öppnar paket efter paket! Jag har varit på ett bröllop där det blev svårt att få igång stämmningen igen efter presenterna!

Vårt färgtema är: Orange, guld och vitt!

• Andie

Vi har nyligen kommit överrens om att det inte är tillräckligt höstigt där vi bor så September månad blir det nog inget bröllop för vår del...
    Detta är bra och dåligt. Mer tid att spara och planera på. Men det tar ju längre tid innan vi får gifta oss. Ser iaf ut som att det blir i början av Oktober nästa år...

Hoppas iaf att alla ni som ska gifta er i september får underbara och vackra bröllop!

• Tossi

Då får vi fundera över det där med presentöppningen, får prata med vår toastmadame som kommer att hålla i trådarna under kvällen.

Vi ska ringa och boka kyrka och festlokal idag :)

• Bellaboll

Hej Hej!

Det här låter som en rolig tråd. Vi ska också gifta oss i september, nämre bestämt den 15 sep 2007 :) Imorgon ska jag boka kyrkan så jag hoppas den är ledig då eftersom det är en populär kyrka. Skoj att få dela med sig om sina planer. Vi ska nämligen inte berätta för våra vänner och familjer färrän vi skickar ut inbjudningskorten. När är det fresten lämpligt att göra det?

• Tossi

Välkommen till tråden Bellaboll!

Vi kommer skicka våra 6-8 veckor innan bröllopet men tidigare skicka ut save-the-date-kort i februari, som jag skrev tidigare i tråden.

Bokat kyrkan nu :)

• Saffranin

Andie: Vi ska ju egentligen gifta oss 6 oktober, men jag skriver lite här ändå eftersom jag inte hittat nån tråd för oktoberbröllop... slutet på september el början på okt kan väl i o f s kvitta. Hoppa in du oxå tycker jag! (Hoppas det är ok med dig, Billa? Trots allt din tråd...)
    En stor fördel är ju oxå att man kan få massa tips sen när alla utom man själv redan gift sig

Hej, Bellaboll (skojigt namn förresten)

Grattis till bokningen Tossi!

Vi fick vår bekräftelse idag, men det verkar som det blir dyrare än de sa från början Låg redan över smärtgränsen egentligen...

• Billa

Alla ni Oktober-brudar är oxå välkommna tills ni har samlat ihop er!

Vi ska boka kyrka imorgon! Ska även då kolla om vi kan få titta på byggdegården oxå! Jag har varit där en gång, men det var för 4 år sedan! Det känns nog mer på riktigt när man har bokat!

Välkommen Bellaboll! Vi ska oxå gifta oss 15/9!

Svar på tråden September 2007 !!!