• Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Billa

Vi har ett kort som är en mörkare nyans av orange vi har valt att ha ett lägre kort kanske 7cm på höjden och 15 cm på längden, det är inte 100% bestämt än, sen har vi ett notpapper (vi träffades genom musiken) som är lite pilformat som sätts mitt på , sen har vi en vit fjäder som sätts fast med en sigillstämpel i guld som vi har designat själva med vårat monomgram på! Fattade någon beskrivningen?! Festprogrammet kommer se likadant ut, fast ett A4 vikt på längden. Save the date-kort har vi inte bestämt utformningen på än!

Save the datekortden skickar vi i januari till mina engelska släktningar, de behöver mer tid på sig att boka flyg och planera semester. de andra skickar vi nog i maj-juni någon gång. Osa har vi inte bestämt, hur nära in på ska man ha OSA ?!

• Andie

Får jag kapa denna tråden lite Billa?

Måste bara få fråga varför har ni valt att gifta er i just september??

Själv har vi valt det för att vi hade hoppats på att träden hade börjat skifta men det har inte hänt ännu. (är dock ett helt år kvar till vår dag) Men man kan ju kolla upp sånt i förväg lixom.

• Billa

Andie, kapa på du!
    Vi valde September för att min sambo vill gifta sig på hösten, och jag vill gifta mig på våren, ingen av oss vill gifta sig på sommarn....då då tyckte vi att september blev en bra kompromiss!

Det beror nog på var i landet man bor om man vill se fina färgskiften i september! Här i västmanland så kan man börja se lite fina färger!

• Tossi

Vi valde det också eftersom vi ville ha de vackra höstfärgerna, här har det börjat lite litegrann. Sen även pga att jag ville ha med min gamla kör under vigseln och de måste ju få tid att öva till det. Sen älskar jag höstastrer och de blommar ju nu i september.

• Andie

Billa: Okej det var ju en smart lösning. Och jag tycker det är så vacker med alla träden som byter färg, jag blir lite avundsjuk, för här där jag bor syns inte en tillstymelse till det ännu... kanske kan bero på allt regn som kommit de senaste veckorna... :(

Tossi: Okej. tror det kommer bli vacker på ert bröllop :)

• Saffranin

Vi valde tidig höst pga

*Alla vackra färger (förhoppningsvis... är lite rädd att alla löven fallit i okt. Men som sag, man får väl se i år.)
    *Vi inte ville ha ett regnigt sommar eller vinterbröllop (på hösten är det däremot helt ok om det regnar. Regn och rusk, levande ljus och varma färger)
    *Det blev lagom lång tid att planera från 17:e augusti när vi förlovade oss.

Tossi: Smart att skicka save-the-date kort på alla hjärtans dag!

Billa: Låter jättesnyggt!! Jag har kollat runt lite på olika möjligheter nu och kommer nog oxå göra egna. Jag är inne på antingen gul, orange eller röd botten, men min pojkvän vill helst ha vit. Hmm typiskt, trodde inte han skulle lägga sig i det

• Billa

Saffranin; Vi har börjat kolla på papper nu, billigast blir om man köper stora ark och klipper till allt själva. Kuvert köper vi färdiga från bokia i någon snygg färg, känns som överdrivet jobb att fixa dom oxå!

Nästa helg åker vi ut till kyrkan och tittar hur det ser ut. Å antagligen bokar då oxå!!! Så spännande!

Vad tar ni för lokal?! Närmsta byggdegård eller någt annat?!

• Saffranin

Nu har vi varit ute i skogen och plockat gula löv. Tänkte att man kanske kunde ha dem på inbjudningskorten, i kuverten eller nåt.

Vi ska vara på ett slott. De fixar maten, serveringen och allt sånt. Känns grymt skönt att slippa tänka på det, men vidare billigt blir det förstås inte... Är helt otroligt fint där dock och en annan sak som är bra är att våra gäster kan sova över om de vill. Vi ska sova i deras svit och kommer nog att ha presentöppning dan därpå för dem som är kvar.

• Billa

Vi funderar på att spendera bröllopsnatten i min sambos föräldrars lilla soldattorp! Såååå mysigt! Vi förbereder där med uppskren frukt och brödrost´, färskpressad juice och lite sån "lyx", sen mot eftermiddagen så bjuder vi ut de som vill till en lättare buffé och presentöppning!

• Tossi

Jag har tänkte mer på det där med inbjudningarna osv, tror jag ska ta min lilla syster till hjälp och samla lite höstastrer (lila) och pressa dem och sen samla lite grön mossa. Vi ska nämligen ha lila och grönt som färgtema, med silver och vitt. Har ni något färgtema?

Andie: Tack :)
    Saffranin: Jo, vi tyckte det :D

Ang presentöppningen så har vi inte bestämt oss, varför väljer ni att ha den dagen efter?

Svar på tråden September 2007 !!!