Inlägg från: Billa |Visa alla inlägg
  • Billa

September 2007 !!!

Hallå alla septemberbrudar!!

Finns det någon som är aktiv i sitt planerande än?!

Vi ska boka kyrka nu i september och då vet vi vilket datum det blir! Så spännande! Det börjar ju närma sig!

Skulle vara skoj med några att diskutera med!

• Svar på tråden September 2007 !!!
  • Billa

Västerås! Jag har hört folk som bokat kyrka ett år i förväg och då har det varit fullbokat. Fast då gäller ju det vår och sommar. Men jag blir så nervös för att allt ska vara fullbokat så jag vill få det gjort!'Vart ska ni gifta er?!

• Billa

Saffranin; Men den andra va ju bara för folk i och runt GBG. Så uppfattade jag det iaf.

Jag har bestämt vem som ska vara min tärna (min syrra) , hon ska även fixa mitt smink och hennes kompis ska fixa mina naglar!

• Billa

Jag blir nr 4 i min vänkrets. Har varit på två (de tredje gifter sig i thailand i januari 2007) Av de jag har varit på så va det ena borgligt och det andra kombinerat dop/bröllop som jag även spelade på!

• Billa

Vi ska gifta oss kyrkligt. Jag är inte troende, men min sambo är det, så det betyder mycket för honom.

• Billa

Vi har bestämt hur våra ska se ut, har gjort en prototyp på dom till och med!!
    Det är en del pyssel, men jag tycker sånt är skoj, så det gör inget!

• Billa

Vi har ett kort som är en mörkare nyans av orange vi har valt att ha ett lägre kort kanske 7cm på höjden och 15 cm på längden, det är inte 100% bestämt än, sen har vi ett notpapper (vi träffades genom musiken) som är lite pilformat som sätts mitt på , sen har vi en vit fjäder som sätts fast med en sigillstämpel i guld som vi har designat själva med vårat monomgram på! Fattade någon beskrivningen?! Festprogrammet kommer se likadant ut, fast ett A4 vikt på längden. Save the date-kort har vi inte bestämt utformningen på än!

Save the datekortden skickar vi i januari till mina engelska släktningar, de behöver mer tid på sig att boka flyg och planera semester. de andra skickar vi nog i maj-juni någon gång. Osa har vi inte bestämt, hur nära in på ska man ha OSA ?!

• Billa

Andie, kapa på du!
    Vi valde September för att min sambo vill gifta sig på hösten, och jag vill gifta mig på våren, ingen av oss vill gifta sig på sommarn....då då tyckte vi att september blev en bra kompromiss!

Det beror nog på var i landet man bor om man vill se fina färgskiften i september! Här i västmanland så kan man börja se lite fina färger!

• Billa

Saffranin; Vi har börjat kolla på papper nu, billigast blir om man köper stora ark och klipper till allt själva. Kuvert köper vi färdiga från bokia i någon snygg färg, känns som överdrivet jobb att fixa dom oxå!

Nästa helg åker vi ut till kyrkan och tittar hur det ser ut. Å antagligen bokar då oxå!!! Så spännande!

Vad tar ni för lokal?! Närmsta byggdegård eller någt annat?!

• Billa

Vi funderar på att spendera bröllopsnatten i min sambos föräldrars lilla soldattorp! Såååå mysigt! Vi förbereder där med uppskren frukt och brödrost´, färskpressad juice och lite sån "lyx", sen mot eftermiddagen så bjuder vi ut de som vill till en lättare buffé och presentöppning!

Svar på tråden September 2007 !!!