Inlägg från: Tossi |Visa alla inlägg
  • Tossi

September 2007 !!!

Jag hoppar väl på den här tråden också då :)

Vi har börjat planera texter(till inbjudan osv), musik, kyrka, lokal, bukett, klänning, ja det mesta lite smått.
    Vi har bestämt oss för festlokal och kyrka, men det är så mycket man behöver fundera på. Vi kommer börja boka i mitten av september :) Känns så spännande att det börjar hända något. Men det är inte så stor risk att de ställen vi valt är upptagna eftersom vi bor ute på landet.

• Tossi

Billa: Jag har också bestämt träna, men bästa vännina. Hon blev jätte glad :)

Min m2b har bestämt bestman (heter marsalk på svenska tror jag) kommer bli en av hans kusiner.

Roligt att se att man inte är ensam om att vara ute i god tid! :)

• Tossi

Saffranin, vi är också först i vår vänkrets och bland mina släktningar. Jag har inte heller varit på ngt bröllop, funderar på att smita in på ett för skojs skull :)

Jo, vi har pratat med Toastmadame, tänker bara ha en.

• Tossi

Vi ska också gifta oss kyrkligt, men det är mest för att jag gillar kyrkan som plats och jag har varit ganska aktiv i deras ungdomsaktivteter även om jag inte anser deras tro vara den rätt (men det behöver man ju inte säga högt).

• Tossi

Inbjudningskorten och alla andra såna där grejer ska en av mina småsystrar göra. Så hon jobbar på det förhoppningsvis. Först ska hon få göra spara-dagen-kort som vi kommer skicka till alla hjärtansdag (är väl passande :)) Sen kommer vi skicka inbjudningarna i mitten på juli och ha osa den 15 augusti. Har ni funderat över sånt?

Nyckelpiga , välkommen till tråden :)

• Tossi

Vi valde det också eftersom vi ville ha de vackra höstfärgerna, här har det börjat lite litegrann. Sen även pga att jag ville ha med min gamla kör under vigseln och de måste ju få tid att öva till det. Sen älskar jag höstastrer och de blommar ju nu i september.

• Tossi

Jag har tänkte mer på det där med inbjudningarna osv, tror jag ska ta min lilla syster till hjälp och samla lite höstastrer (lila) och pressa dem och sen samla lite grön mossa. Vi ska nämligen ha lila och grönt som färgtema, med silver och vitt. Har ni något färgtema?

Andie: Tack :)
    Saffranin: Jo, vi tyckte det :D

Ang presentöppningen så har vi inte bestämt oss, varför väljer ni att ha den dagen efter?

• Tossi

Då får vi fundera över det där med presentöppningen, får prata med vår toastmadame som kommer att hålla i trådarna under kvällen.

Vi ska ringa och boka kyrka och festlokal idag :)

• Tossi

Välkommen till tråden Bellaboll!

Vi kommer skicka våra 6-8 veckor innan bröllopet men tidigare skicka ut save-the-date-kort i februari, som jag skrev tidigare i tråden.

Bokat kyrkan nu :)

• Tossi

Vi har bokat bygdegård nu också, mindre än ett år kvar. Vi gifter oss också den 15 september!

Vi ska ha musik i kyrkan, blir en kör som jag varit med i förut så de gör det gratis :)

Höstbröllop, det låter verkligen super snyggt! Vi kommer också ha många gäster, inte bestämt exakt hur många än dock.
    Vi har planerat att ha middagen bara för närmaste familjen och sen bjuda in alla till festen med tårta, dans, spex och underhållning och ev tal. För i vårt fall var maten det dyra.

Svar på tråden September 2007 !!!