September 2007 !!!
e.m. Roligt :)
Ansu, låter som ett väldigt bra upplägg om man inte vill ha det traditionella. Välkommen till tråden
e.m. Roligt :)
Ansu, låter som ett väldigt bra upplägg om man inte vill ha det traditionella. Välkommen till tråden
Här går det sakta men säkert framåt, har pratat igenom temat med min lillasyster som ska göra inbjudningar, menyblad, med mera. Hon har även erbjudit sig att göra bordsdekorationerna. Det blir något av ett skogstema med mossa och som binder samman vårt färgtema lila, grönt, silver och vit. Vi ska samla höstastrer och mossa till inbjudningarna och köpa silver tråd och silverpärlor och sen ha ett vitt ark som botten.
Efternamn är bestämt jag byter till hans. Ngt ovanligare än mitt.
Har kontakt cateringfirman för att få meny förslag som knyter an till vårt tema skogen.
september mys, har väl tänkt att ha mossa, grenar, ekollon osv som en genomgående trend från Trycksaker, till dekorationer, till maten.
Borden ska få heta olika svampnamn (ska ha öar eller grupper eller hur man nu ska förklara det).
Har ni några tips ang skogs-tema så skriv bara ner det :)
Billa det var en bra ide, ska framför den till min m2b så får vi se vad han tycker.
Mat, jag vet inte än, väntar på svar från cateringfirman. Skriver det här när jag vet mer.
Välkommen till tråden skidtok!
Billa, vad ska ni ha som tilltugg?
Billa, det låter gott!
Välkommen Amaya!
Ansu, vi ska inte göra så men alla gör ju som de vill :)
Vi kommer inte göra så pga att de som känner varandra alltid sätter sig brevid varandra. Så vi ska blanda dem lite.
Nu har vi köpt grejer till bordsdekorationen, blev billigare än vi budgeterat :)
Vi har även köpt det som behövs till save-the-day-kort och inbjudan, blev också billigare :)
Hur går det för er andra?
Vi ska ha vit duk, En ganska stor glas cylinder med grön mossa och höstastrer i botten och ett grönt ljus, sen ska vi ha två mindre glas cylindrar med lila glassten i botten ett laget mossa ovan på och sen en blomma (har inte bestämt vilken än). De ska stå i mitten av bordet i en ring av mossa och höstastrer. Sen ska vi ha mossbollar med silverpärlor, silvertråd och en vit papperslapp med namnet på som bordsplaceringsskyltar.
Bra att du påminner mig jag måste hitta en frisör.
Dukarna, ja vi köpte stora lakarn för 200 styck. Vi skulle bara ha 4 st så det var lugnt, var i lite finare tyg. Kan vi använda sen också.
Jag antar att vi samlar in mossa, rensar den. Formar den till bollar och sen har silvertråd med pälor på för att hålla ihop bollen och har en namnlapp på i vitt papper.
Alltså vi virar tråden runt bollen i ngt osymetriskt mönster
Nu har vi bestämt tid för vigseln det blir kl 14.
september mys: Då ska jag bege mig dit och kolla om de har några :)
Nu har jag fått en offert från cateringfirman med deras förslag på mat med anknytning till skogen.
Ska se om jag kan får göra några ändringar :)
Billa, jodå de hade en del, tänkte fråga om de kan göra några små ändring så att det blir perfekt :)
September mys va kul!
Var och provade vigselringar igår och jag har helt ändrat uppfattning. Men faktiskt till det billigare :)