• Ansu

September 2007 !!!

Hej,
    Vi ska också gifta oss i september, närmare bestämt den 1/9. Sen tar vi med närmsta familjen utomlands (men de betalar sin egen resa) det ska bli så härligt. Hemma i Sverige på själva vigseldagen tar vi familjen och kompisar som gäster med efterföljande kaffe och tårta. Kvällen avslutas sedan hemma hos oss med kompisarna och lite party. I utlandet sedan kommer vi att bjuda familjen på bröllopsmiddag.

• Ansu

Tack Tossi,
    Ja reaktionerna från vår familj vara bara positiva även om min brorsa sa Vadå vill ni ha mer oss på er Honeymoon. Men vi sa det att man behöver ju inte sitta klistarade vid varandra bara för att man reser tillsammans och jag tror nog att jag om min blivande man hinner få stunder för oss själva

• Ansu

Jag har också börjat "spåna" på inbjudningarna. Det blir troligen ett personligt brev (inkl inbjudan) till varje par som är bjudna. Vi ska ha ett ganska litet bröllop ca 30 gäster, så då funkar det med att skriva personliga brev. Ska man ha många gäster så blir det ju betydligt mer jobb

Kyrkan och prästen är också bokad.

• Ansu

Vi ska ha ett litet bröllop med "bara" dryga 30 gäster. Efter bröllopet så kommer vi att bjuda på lite mat och kaffe&tårta.

Vi funderar på att skippa det här med bordsplacering. Någon som gjort likadant?

De lite större barnen ,8-13 år, 5 st, ska få ett eget bord så det kan snacka om det de vill och vi andra sitter vi ett annat bord.

• Ansu

Nu har jag blivit inspirerad. Jag var på bröllopsmässa igår och fick en massa inspiration med allt möjligt. Men det som jag har tagit lite lätt på hittills är det här med bordsdekorationer. jag har tänkt att det ordnar sig nog och inte kännt någon inspiration alls men igår på mässan hade de en massa fina dukningar och dekorationener så nu tycker jag det ska bli jättekul och att börja på och fundera på det här med dekorationerna.

Jag är nog inne på rödlönnsblad, nyponkvistar med nypon på som dekoration på bordet... sen har jag inte kommit längre just nu !! Men va kul det är att gå på mässa !!

• Ansu

Lilltjejen80: Javisst var mässan kul och inspirerande. Jag blev jätte inspirerad av alla fina borddekorationer som jag tidigare inte brytt mig så mycket om. Vi gifter oss i Lungsundskyrka i september 2007.
    Var och när gifter ni er? Ska du hyra/köpa klänning hos Zari? Jag funderar på det?
    Såg du guldsmeden Martins smycken, vilka fina ringar han hadde och prisvärda. Vi har kollat lite på ringar och han är helt klart en av de bästa i pris + att han anpassar ringen till min nuvarande förlovningsring.

• Ansu

Lilltjejen80,
    Labbsand är ju jättefint, bra val (om det blir så)! Jag själv varit där på bröllop som gäst för 2 år sedan. Har inget minne av att vi var där så sent som kl 1800 men det är mycket möjligt att det var så. Brudparet åkte iväg på fotografering efter vigseln så det blev en liten stund mellan vigseln och festen.

• Ansu

Oops den där smileysen skulle inte med....

Svar på tråden September 2007 !!!