Inlägg från: September mys |Visa alla inlägg
  • September mys

September 2007 !!!

hej jag hoppar in här...
    Vi ska gifta oss nästa år i september, berätta för alla om 2v *lite pirrigt*.
    anledningen till att vi valde september var för att alla vackra färger och det fina vädret förra året, så vi får se i år om det blir lika fint. valde mellan sept och okt, men då vi har flera i familjen som fyller på lördagar just nästa år(!) fick det bli september för att inte gå miste helt om löven

• September mys

Vårat färgtema är brunt (svart och vitt) och turkost + röda rosor.
    jag är också helt "insnöad" på inbjudningskort har gjort en massa förslag tidigare men nu börjar ta sig, sambon säger varje gång jag kommer med nått nytt... -åh, va fint den ska vi ha (tills jag kommer med ett annat förslag för då är det samma visa igen *hihi*)
    kyrkbröllop med ca 70 gäster, ingen middag utan bara fika. Vi har stora släkter båda två och vi vill bjuda alla men inte spendera massa pengar på mat.
    Just nu funderar vi HUR vi ska säga till familjen...
    snart ska vi titta på och boka kyrkan och församlingshemmet..

spänande!

• September mys

inbjudningskort:
    brun tapet klippt i en fyrkant, hörnen vikta mot mitten så tapeten fungerar som ett "kuvärr" sen ett vanligt papper (svart) även den en fyrkant.. så klart med handskriven text med silver penna. på baksidan av kuväret ska det klistras dit våra namn på en svart pappers bit och vårat monogram som jag har kommit på själv. detta lägger vi i ett vanligt vitt kuvärr eller ett genomskinligt, har inte bestämt än
    hoppas att du kan visualisera hur jag menar... annars så fanns det ett liknande inbjudningskort (fast utan tapet) i en bröllopstidning i våras... vet inte vilken.

lycka till

• September mys

tack Billa
    sambon ska ha brun kavaj och svarta byxor + väst, turkos slips eller plastrong. och antagligen en mörk skjorta. jag ska ha en blank kjol i off white och en spets överdel, bruna skor och nått varmt över axlarna
    så lång har vi kommit med kläderna, och sen har vi köpt servetter =) hittade bruna + turkosa på ica så jag tog dom på en gång

hur går det för er andra?

• September mys

VI ska också ha det vackraste =)

• September mys

bali ska visst vara fint nu =) man kan ju kolla vart de flesta resorna går just nu och utgå ifrån det...
    ska sätta in oss i det snart, annars har vi planer på thailand januari 2008 så där en tre månader efter bröllopet =9 kan vara skönt att ha nått att se fram emot

• September mys

Nu är det oktober, jätte fint väder och vackrare färger än i september... och vi valde sept för de vackra färgerna
    (kan de komma tidigare under hösten?????)
    och för att i okt så har vi 2 födelsedags "barn" de 2 första lördagarna...
    börjar få lite smått ågrian över om man ska hålla fast vid september för att ändå få "värmen" och hoppas på gula löv... kan ju iofs fottas vid björkar, de brukar ju vara tidiga...
    eller skjuta bröllopet till slutet av okt och få fina färger mer mörker, men ev mer regn??
    förslag!

• September mys

ja precis, hösten kan ju flytta sig... *suck* va jobbigt

sambon resonerar mer "bara vi blir gifta" jag vill ha det där extra... så man får inte ur honom så mycket vettigt kan jag säga...

• September mys

Vi tar också hans namn
    har påbörjat inbjudnings korten, ska ha i tapet så de måste pressar ett tag innan, passar ju mig så vill vara ute i god tid
    kyrkan och församlings hemmet är bokat och klart... nu ska vi bara planera festen har sparat den för jag tycker att det verkar svårt..

• September mys

Tossi
    spännande med skogs-tema, hur ska ni göra det?

• September mys

Tossi vad blir det för mat då??
    vi ska ha höst bröllop, med grenar, mossa och löv mm kul att få lite tips

• September mys

coolt med moss bollar, hur gör du dom??

• September mys

Tossi: hitade på blomsterlandet moss-bollar med oasis inuti för 24 kr... de såg inte ut att vara så svåra att göra
    köpte dock 2 för att ha nått att gå efter..

• September mys

Vi berättade för svärföräldrarna idag...
    svärmor bara skrek rakt ut va-gu´va kul och sen fick vi kramar de andra tog det lite lugnare utan skriket

hihi

• September mys

jo vi har riktlinjerna klara men blivande svågern som är kock ska få råda oss med maten, även om svärmor hade en del tips också... kyrkan och lokal är bokad.
    en hel del dekoration är inhandlat.
    hur går det för er andra?

• September mys

Vi berättade för släkten igår så nu kan man ta del av deras ideér och kunskap
    det brukar ju komma en hel del tankar runt sånna här tillställningar..

vigselringen ligger i lådan och väntar.
    kläderna är halv klara..

• September mys

hehe ja det där med ringar... vi köpte vanliga släta guldringar först och hade dom i 3 år... men sambon ville ha en bredare ring vid vigseln och jakten på den perfekta ringen började..
    vi fastnade till slut för silver ringar hans 10 mm och mina 5mm var. sååå snygga och vi är jätte nöjda

• September mys

köpt tärn klänning idag

Svar på tråden September 2007 !!!