Inlägg från: Tossi |Visa alla inlägg
  • Tossi

September 2007 !!!

Malmön2006: Jag och min m2b gör det långt innan för att slippa stressa in i det sista.
    Sen färg val är våra favorit färger inga färger vi kommer på huxflux. Sen kan man alltid ändra sig, det är det som är med med att ha lång tid på sig.

• Tossi

Fishlie Välkommen till tråden!

• Tossi

Nu vet vi vad lokalen kommer kosta :)
    Den är bokad och klar.
    Vi ska börja kika på hotell till bröllopsnatten nu.
    Vi håller så smått och plita med gästlistan, jag står i valet och kvalet om jag ska bjuda in min moster och en av mina morbröder eller inte. Det kom inte på min konfirmation, senaste födelsedagskalas eller student så det känns liksom lite att det kan kvitta. Men jag bjuder dem troligen ändå till kyrkan och till festen. Men ska prata med mamma om det. Hur går det för er har ni bestämt gäster?

• Tossi

Jag kommer bara bjuda de kusiner som jag träffar, nu träffar jag dock inte bara ena syskonet. Jag vet ju inte relationen i övrigt, skulle det kvitta henne? Eller skulle hon bli super sur över det? Sen är väl frågan om det är platsbrist och ni hellre skulle bjuda ngn annan (till platsen) som betyder mer.
    Har pratat med mamma och vi kommer att bjuda moster och morbror, är ingen stor utgift. Dock bjuder jag inte deras barn, de har jag ingen kontakt med överhuvudtaget.
    Är inte klar med listan så jag återkommer med antalet gäster sen :)

• Tossi

Har varit och pratat med prästen idag för att fråga om han ville viga oss och det ville han :)

• Tossi

Vi funderar över det vackraste och för kärlekens skull och ta en kyss

Vill är den låten då?

• Tossi

Bellaboll, man kan väl höra med musikskolan/högskolor eller med kantorn de brukar ha bra koll. Priset tror jag varierar beroende på vad personen har för erfarenhet och utbildning.

• Tossi

Nu har vi bokat hotell, ska kolla med senare :)
    Nu börjar det hända saker, spännande :)

• Tossi

Det blir 2 mil från festen, dvs närmaste stad. Hotellet heter Hotell Läckö och ligger i Lidköping. Vi ska åka dit och kolla på sviten senare :)

• Tossi

elja651, svårt det där.
    Men jag skulle först tänkt över hur viktig lokalen är, för mig är den inte super duper viktig. Så alt 1 hade gått bort av det skälet (alltså att den är för dyr). Sen att känna att en lokal är sunkig känns ju liksom fel bara av det så alt 3 går också bort av det alternativet. Alternativ 2 låter i mina öron bäst spelar liksom ingen roll att det är någon mil extra om den känns bra och ligger i rätt prisklass. Men om du tycker att priset kompenserar för att det är närmare och lite finare så tycker jag att ni kan köra på det, fast du nämner ju även att vigseln är lite senare och att det är lite osäkert inför nästa år än.

Hoppas det svamlet gjorde någon nytta, välkommen till tråden :)

Svar på tråden September 2007 !!!