• lillstrumpa23

Vill vara med och planera

Hejsan!

Jag har funderat på min och min sambos möhippa och svensexa väldigt mycket. Det är som så här. Jag och sambon var på bröllop i sommar, hans bästa vän gifte sig. Jag känner inte dem så väl för de bor inte i närheten av oss. Han var bjuden på svensexa och var på den. På bröllopet så kände inte jag en enda människa och det var nästan bara jag som inte kände nån annan. Så för mig var det väldigt tråkigt på bröllopet och även för min sambo för han kände inte heller så många av brudgummens kompisar. Så jag skulle vilja att när vi har möhippa och svensexa så har man det under dagen med sina vänner och sen på kvällen träffas alla och leker lekar och har det roligt tillsammans och lär känna varann. För många av våra vänner känner inte varann alls och det skulle ju lätta upp stämmingen på bröllopet om alla träffats innan under lite ledigare form. För jag vill inte för nåt i världen att nån ska sitta och känna sig utanför och ha tråkigt på vårt bröllop som jag hade. Hade jag blivit bjuden på möhippan hade vi ju alla kunnat haft roligt och lärt känna varann. Är det fel att vara med och bestämma det ?????

• Svar på tråden Vill vara med och planera
  • lycklig blivande fru

nej det tycker jag inte. har tänkt precis som du. vill att jag ska göra nåt med mina tjejkompisar på dagen och han med sina kompisar. o sen festar man gemensamt på kvällen. hur man gör med mat o så om det oxå är gemensamt eller var för sig vet jag inte ännu.

• lillstrumpa23

jag hade tänkt att man träffades vid 21.00-tiden och då har tex brudtärnan planerat lekar och delat in alla i blandade lag så att man lär känna varann och sen grillar man korv eller nåt !

• Ellte

Ja jag tycker inte alls ni ska lägga er i planeringen av svensexa/möhippa... Däremot är det väl inget som hindrar att ni har en annan fest där ni bjuder in dessa människor? En "lärakännavaranninförbröllopetglöggkväll" eller nåt ;)

Fler fester...och inga sura miner i kompisgängen :

• lillstrumpa23

jag hade hellre haft det när man ändå har möhhippa/svensexa. Tycker synd om folk som får resa flera timmar bara för en lärakännavarannfest

• nenne78

men fixa en liten sammankomstfest själva och låt möhippan/svensexan vara en överraskning som det ska vara. Kanske fredagen innan, när ni har fixat allt så kna ni ha picnic, spela kubb och grilla. Det behöver varken bli sent eller stressigt!

Det blir inte roligare än man gör sig, så har man tråkigt för att man inte känner någon får man ta tag i det själv. Jag vet att många har svårt för det och är blyga. Men ingen annan kan hjälpa en då. Förlåt, det är inte menat som kritik!

• lillstrumpa23

nenne78

Tyvärr så hamnade jag och min sambo allra längst ner under hela middagen så vi hade 2 personer brervid oss. Å när de andra känner varann och pratar om bara sånt som de har gjort så blir det lite svårt att komma in i "gänget"

• Ellte

:? Hur kan det vara synd om folk för att de blir bjudna på fest?

• nenne78

det kan dessutom vara trist för dem som planerar er möhippa/svensexa om ni tar över och regisserar hela sammankomsten. Det är er dag, bry er bara om er själva!

Jag har satt den som är blygast av alla med en hon känner sen får hon klara sig bäst hon vill. Jag tänker inte må dåligt för hennes skull om hon har tråkigt. Jag är trött på att alltid vara den som ska se till att alla trivs och har roligt men någon måtta får det vara, hur ska de annars lära sig att ta hand om sin egen trivsel? curlingbrudar, släpp taget om era gäster och låt er dag bli ER dag!

• lillstrumpa23

för att åka 30-40 mil för en liten fest känns lite dumt tycker jag . Då är det ju bättre när ändå de e samlade för svensexa/möhippa.

• lillstrumpa23

klart alla får ta hand om sig själva. Det handlar nog inte alltid om att någon är blyg. Men jag hade tyckt det varit jättekul om alla kunde samlas. Man har ju ändå hela dagen men kompisarna, å det är ju inget jag vill bestämma vad man ska hitta på då, utan att alla samlas på kvällen och har roligt. Förstår inte vad det e för fel med det, ju fler desto roligare

Svar på tråden Vill vara med och planera