• lillstrumpa23

Vill vara med och planera

Hejsan!

Jag har funderat på min och min sambos möhippa och svensexa väldigt mycket. Det är som så här. Jag och sambon var på bröllop i sommar, hans bästa vän gifte sig. Jag känner inte dem så väl för de bor inte i närheten av oss. Han var bjuden på svensexa och var på den. På bröllopet så kände inte jag en enda människa och det var nästan bara jag som inte kände nån annan. Så för mig var det väldigt tråkigt på bröllopet och även för min sambo för han kände inte heller så många av brudgummens kompisar. Så jag skulle vilja att när vi har möhippa och svensexa så har man det under dagen med sina vänner och sen på kvällen träffas alla och leker lekar och har det roligt tillsammans och lär känna varann. För många av våra vänner känner inte varann alls och det skulle ju lätta upp stämmingen på bröllopet om alla träffats innan under lite ledigare form. För jag vill inte för nåt i världen att nån ska sitta och känna sig utanför och ha tråkigt på vårt bröllop som jag hade. Hade jag blivit bjuden på möhippan hade vi ju alla kunnat haft roligt och lärt känna varann. Är det fel att vara med och bestämma det ?????

• Svar på tråden Vill vara med och planera
  • lillstrumpa23

jag hade tänkt att man träffades vid 21.00-tiden och då har tex brudtärnan planerat lekar och delat in alla i blandade lag så att man lär känna varann och sen grillar man korv eller nåt !

• lillstrumpa23

jag hade hellre haft det när man ändå har möhhippa/svensexa. Tycker synd om folk som får resa flera timmar bara för en lärakännavarannfest

• lillstrumpa23

nenne78

Tyvärr så hamnade jag och min sambo allra längst ner under hela middagen så vi hade 2 personer brervid oss. Å när de andra känner varann och pratar om bara sånt som de har gjort så blir det lite svårt att komma in i "gänget"

• lillstrumpa23

för att åka 30-40 mil för en liten fest känns lite dumt tycker jag . Då är det ju bättre när ändå de e samlade för svensexa/möhippa.

• lillstrumpa23

klart alla får ta hand om sig själva. Det handlar nog inte alltid om att någon är blyg. Men jag hade tyckt det varit jättekul om alla kunde samlas. Man har ju ändå hela dagen men kompisarna, å det är ju inget jag vill bestämma vad man ska hitta på då, utan att alla samlas på kvällen och har roligt. Förstår inte vad det e för fel med det, ju fler desto roligare

• lillstrumpa23

alltså det handlar inte om att jag ska planera hela min möhippa , datum och vad vi ska göra är ju helt upp till dem. Det hade varit trevligt att få umgås med alla några timmar och lära kännde dem och de få lära känna varann och ha roligt tillsammans. Inga problem att köra så långt för min del, men jag tror många av våra vänner gör det för att bara gå på en fest. De flesta av mina vänner är studenter så de har inte pengar som växer på träd precis

• lillstrumpa23

lycklig blivande fru

När hade du tänkt att ni skulle samlas på kvällen? på någon restaurang eller hemmma hos nån?

• lillstrumpa23

okt2006

Ja jag vet vem som kommer hålla i min möhippa. Det är min tärna och alla bästa vän. Min sambo tyckte detta var en kanonidé och kul om alla kunde lära känna varann.
    Jag har ju inte tänkt att planera hela möhippan utan bara att jag önskar vi kunde ses sen på kvällen/natten och kanske grilla lite korv å så. Jag tror även våra kompisar hade uppskattat att alla träffades.

• lillstrumpa23

Lucia05

jasså har jag, på vilket sätt?

• lillstrumpa23

okt2006

tack för att du sa det! Det är det enda jag vill, att alla ska sammanföras på kvällen och ha det jättetrevligt. Jag undrar bara vad det är för fel med det? Jag vet att min tärna kommer planera min möhippa för vi har redan pratat om det. Ända sedan jag träffade min sambo så har hon sagt att den dagen ni gifter er så ska jag vara tärna. Sen sa jag till henne för några veckor sedan att vi ska gifta oss och då började vi prata om möhippan lite smått. Vad är det för fel att vilja att alla ska ha trevligt på mitt bröllop och alla ska lära känna varann innan.

Svar på tråden Vill vara med och planera