• nenne78

Vill vara med och planera

men fixa en liten sammankomstfest själva och låt möhippan/svensexan vara en överraskning som det ska vara. Kanske fredagen innan, när ni har fixat allt så kna ni ha picnic, spela kubb och grilla. Det behöver varken bli sent eller stressigt!

Det blir inte roligare än man gör sig, så har man tråkigt för att man inte känner någon får man ta tag i det själv. Jag vet att många har svårt för det och är blyga. Men ingen annan kan hjälpa en då. Förlåt, det är inte menat som kritik!

• nenne78

det kan dessutom vara trist för dem som planerar er möhippa/svensexa om ni tar över och regisserar hela sammankomsten. Det är er dag, bry er bara om er själva!

Jag har satt den som är blygast av alla med en hon känner sen får hon klara sig bäst hon vill. Jag tänker inte må dåligt för hennes skull om hon har tråkigt. Jag är trött på att alltid vara den som ska se till att alla trivs och har roligt men någon måtta får det vara, hur ska de annars lära sig att ta hand om sin egen trivsel? curlingbrudar, släpp taget om era gäster och låt er dag bli ER dag!

• nenne78

lillstrumpa23
    jo, men det kanske man kan ta igen på minglet sen? Alla är väl inte supertajta?? Då kanske man ska söka sig till äldre släktningar som har vett att samtala med okända.
    Satt du mittemot din sambo hade du ju en själsfrände du kunde prata med åtminstone. Det är svårt att placera såna som inte känner någon för man vet ju aldrig hur de runtomkring "tar sig an" personen ifråga. Märks det att jag håller på med bordsplaceringen själv? Det är därför jag är så nojig och burdus för jag orkar inte tänka på att de ska vara nöjda med var de fick sitta...

• nenne78

lillstrumpa23

ge det som ÖNSKEMÅL, då kanske det inte ses som att ni bestämmer för mycket. Vem vet, de kanske tycker att det är en superbra idé, de som fixar möhippan/svensexan.

Iofs tycker jag att 30 mil inte är så långt eftersom jag har mina föräldrar så långt bort, tar ju bara 3 timmar att köra bil. Vill man så kan man nog Men är man söderutifrån så är man ju inte van med såna sträckor så då förstår jag oviljan.

• nenne78

ja det är min möhippa men den är ju gjord _för_ mig och inte _av_ mig. Varför så svårt att släppa det?? Om det inte vore för era kompisar så skulle ni inte få någon. Vem vet, har ni tur så kanske ni blir utan och då slipper ni dilemmat med att inte få regissera er engen överraskning.

ojojoj, har jag PMS eller? KÄnner mig på hugget

Svar på tråden Vill vara med och planera